Bilgi teknolojileri evrimi
nedeniyle dünya değiştikçe, pazarlama da endüstri de değişmektedir. Her şeyin internetinin
endüstriyel değer zincirine artan entegrasyonu, Endüstri 4.0’ın ortaya
çıkmasına sebep olmuştur. Pazarlama da teknolojiye paralel olarak gelişmekte ve
bunun sonucunda Pazarlama 4.0’a odaklanan araştırmalar da artmaktadır. Çok
fazla kurgu yapılmasına rağmen, “4.0” anlayışındaki gerekliliklerden dolayı
akademik dergiler Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0 hakkında çok az şey
yayınlamıştır. Bu sebepler, Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0 hakkında derinlemesine
bilgi sahibi olmayı ve sadece internetin ve sosyal medyanın değil;
marka-tüketici ilişkilerini geliştirecek olan birçok teknolojinin nasıl kullanılabileceğinin
analizini uygulamayı gerekli kılmıştır. Bu araştırma, Pazarlama 4.0'ı ve Endüstri
4.0’ı kavramsal olarak incelemeyi amaçlayan bir derlemedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |