Research Article
BibTex RIS Cite

Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 898 - 906, 21.12.2018

Abstract

Ahşap, sahip olduğu
belirgin özellikleriyle insanlık tarihinin başlangıcından beri kullanılagelen,
etkileşimsel yaklaşımlara bağlı olarak,
çeşitli amaçlar kapsamında bireysel ve toplumsal kullanımlar için farklı şekillerde
uyarlanarak değişik ürün ve uygulama tiplemeleriyle günlük hayatın neredeyse her
alanında karşılaşılan doğal bir malzemedir. Doğallığı ile çok yönlülüğü
ve işlevselliği sebebiyle, böylesine yaygın kullanılan ahşap hakkında toplumsal
ve kişisel farkındalığı ve ahşaba olan aşinalığı tespit etmek, önemli bir
malzeme olarak ve değerli bir varlık olarak ahşabın tanınırlık ve bilinirlik
bakımından kanıksanmışlığını ve alışılmışlığını gözler önüne serecektir.
Dolayısıyla, bu çalışmada, “Ahşap gibisi var mı ?” söylemi odağında, yeni bir
iletişim teması olan üçüncü kişi etkisi irdelenmiş ve bu söylem çerçevesinde
kişilerin kendileri ile yakınları ve tanıdıklarının ahşap hakkındaki görüşleri
içerik analizi yordamıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, kişilerin yüksek düzeyde ahşap
farkındalığına sahip oldukları halde, ahşabı günlük hayatta tercih edip
kullanma bakımından kendilerinden ziyade yakınlarını ve tanıdıklarını öne
çıkardıklarını ve
“Ahşap gibisi var mı ?” söyleminin üçüncü kişi etkisi bağlamında olumlu bir yaklaşım içerdiğini göstermiştir. Buna göre, ahşap bilimi ve teknolojisi desteğinde
ahşapsever bakış açısıyla gerçekleştirilecek etkinliklerin ve takdimlerin, ahşap
konusunda toplumun bilgilenmesine katkı sağlayacağı ve kişilerin ahşap
hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını arttıracağı değerlendirilmiştir. 

References

  • Referans1 Alkaya, E. (2006). Dil ve Söz Bağlamında Kırım Karay Türklerinin Atasözleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006(1), 89-99.
  • Referans2 Çakır, V., & Çakır, V. (2012). Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı. In: 2. International Symposium of New Communication Technologies and Social Transformation, (s. 667-680). Bishkek, Kyrgyzstan.
  • Referans3 Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and Internal Structure of Tests. Pyschometrika, 16(3), 297-334.
  • Referans4 Davison, W. P. (1983). The Third-Person Effect in Communication. The Public Opinion Quarterly, 47(1), 1-15.
  • Referans5 Hawks, B. B. (2002). Third-Person Effect (Üçüncü Kişi Etkisi). İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 14, 363-370.
  • Referans6 Hutton, D. G, & Baumeister, R. F. (1992). Self-Awareness and Attitude Change: Seeing Oneself on the Central Route to Persuasion. Personality and Social Psychology Bulletin, 18, 68-75.
  • Referans7 Mead, R., Curnow, R. D., & Hasted, A. M. (2003). Statistical Methods in Agriculture and Experimental Biology (Texts in Statistical Science). Boca Raton: Chapman and Hall/CRC.
  • Referans8 Ong, W. J. (1995). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi. (Çev.: S. Postacıoğlu Banon). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans9 Park, H. S., & Salmon, C. T. (2005). A Test of the Third-Person effect in Public Relatıons: Application of Social Comparison Theory. Journalism & Mass Communication Quarterly, 82(1), 25-43.
  • Referans10 Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası Etkileşim Aracı Olan Ahşabın “Değerli Bir Nesne” Olarak Kabul Edilip Özümsenmesi (Ahşap Medeniyettir). Yapı Dünyası, 2016(248-249), 15-23.
Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 898 - 906, 21.12.2018

Abstract

References

  • Referans1 Alkaya, E. (2006). Dil ve Söz Bağlamında Kırım Karay Türklerinin Atasözleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006(1), 89-99.
  • Referans2 Çakır, V., & Çakır, V. (2012). Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı. In: 2. International Symposium of New Communication Technologies and Social Transformation, (s. 667-680). Bishkek, Kyrgyzstan.
  • Referans3 Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and Internal Structure of Tests. Pyschometrika, 16(3), 297-334.
  • Referans4 Davison, W. P. (1983). The Third-Person Effect in Communication. The Public Opinion Quarterly, 47(1), 1-15.
  • Referans5 Hawks, B. B. (2002). Third-Person Effect (Üçüncü Kişi Etkisi). İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 14, 363-370.
  • Referans6 Hutton, D. G, & Baumeister, R. F. (1992). Self-Awareness and Attitude Change: Seeing Oneself on the Central Route to Persuasion. Personality and Social Psychology Bulletin, 18, 68-75.
  • Referans7 Mead, R., Curnow, R. D., & Hasted, A. M. (2003). Statistical Methods in Agriculture and Experimental Biology (Texts in Statistical Science). Boca Raton: Chapman and Hall/CRC.
  • Referans8 Ong, W. J. (1995). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi. (Çev.: S. Postacıoğlu Banon). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans9 Park, H. S., & Salmon, C. T. (2005). A Test of the Third-Person effect in Public Relatıons: Application of Social Comparison Theory. Journalism & Mass Communication Quarterly, 82(1), 25-43.
  • Referans10 Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası Etkileşim Aracı Olan Ahşabın “Değerli Bir Nesne” Olarak Kabul Edilip Özümsenmesi (Ahşap Medeniyettir). Yapı Dünyası, 2016(248-249), 15-23.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

İlker Usta 0000-0002-0470-5839

Publication Date December 21, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Usta, İ. (2018). Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 898-906.
AMA Usta İ. Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. December 2018;7(2):898-906.
Chicago Usta, İlker. “Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında ‘Ahşap Gibisi Var Mı ?’ Söyleminin Değerlendirilmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 2 (December 2018): 898-906.
EndNote Usta İ (December 1, 2018) Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 2 898–906.
IEEE İ. Usta, “Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında ‘Ahşap Gibisi Var mı ?’ Söyleminin Değerlendirilmesi”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 898–906, 2018.
ISNAD Usta, İlker. “Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında ‘Ahşap Gibisi Var Mı ?’ Söyleminin Değerlendirilmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/2 (December 2018), 898-906.
JAMA Usta İ. Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;7:898–906.
MLA Usta, İlker. “Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında ‘Ahşap Gibisi Var Mı ?’ Söyleminin Değerlendirilmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 2, 2018, pp. 898-06.
Vancouver Usta İ. Üçüncü Kişi Etkisi Teorisi Bağlamında “Ahşap Gibisi Var mı ?” Söyleminin Değerlendirilmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;7(2):898-906.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload