Objectives: Portfolios, as learning tools, are becoming increasingly important in medical education. Our aim was to evaluate the contents of portfolios used in medical education. Patients and Methods: We designed a portfolio that was aimed at making reflection in early undergraduate medical education. Conditions for portfolio use were identified through interviews with six trainers who were experienced in mentoring students in the process of developing their portfolios. Analysis of writings was performed using qualitative content analysis. Results: The conditions for successful reflective use of portfolios that emerged from the interviews fell into categories: practice evaluation, patient perspective and primary prevention/health promotion. According to the students, working with a portfolio designed to meet these conditions is very useful and will stimulate students' abilities. The students shared the same opinion that analyzing one's competences in a portfolio was instructive and meaningful. Conclusion: According to our students, portfolios are a potentially valuable method of developing students' skills in undergraduate medical education, provided that certain conditions for effective portfolios are recognized and met. The portfolio is a worthwhile addition to existing assessment and learning tools. Turkish Başlık: Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Portfolyo Kullanımı: Hasta ile İlk Karşılaşma Anahtar Kelimeler: Mezuniyet öncesi; tıp eğitimi; portfolyo Amaç: Eğitim araçlarından portfolyoların tıp eğitiminde önemi giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı tıp eğitiminde kullanılan portfolyoların içeriğinin değerlendirilmesidir. Hastalar ve Yöntemler: Tıp eğitiminde erken dönemde refleksiyon yapmak üzere bir portfolyo düzenlenmiştir. Hasta ile görüşme sırasında portfolyoların kullanımı portfolyo hazırlama konusunda danışmanlık yapmış altı deneyimli eğitici tarafından öğrencilere açıklanmıştır. Tamamlanmış portfolyoların değerlendirilmesi niteliksel içerik analizi ile yapılmıştır. Bulgular: Portfolyo kullanımının başarılı refleksiyonu için portfolyolar, uygulamanın değerlendirilmesi, hasta perspektifi ve birincil koruma/sağlığı geliştirme bölümlerine ayrılmıştır. Öğrencilere göre bu koşulları karşılayan portfolyoları kullanmak oldukça yararlıdır ve becerilerini geliştirmektedir. Öğrenciler bireyin yeterliliğini analiz etmede portfolyoları eğitici ve anlamlı bulmaktadır. Sonuç: Öğrencilerimize göre, etkin portfolyolar için gerekli durumların fark edilmesi ve karşılanması durumunda portfolyolar mezuniyet öncesi tıp eğitiminde öğrencilerin becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek oldukça yararlı bir yöntemdir. Mevcut değerlendirme ve öğrenme araçlarına ek olarak portfolyoların kullanımı harcanacak emeğe değecektir.
Amaç: Eğitim araçlarından portfolyoların tıp eğitiminde önemi giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı tıp eğitiminde kullanılan portfolyoların içeriğinin değerlendirilmesidir. Hastalar ve Yöntemler: Tıp eğitiminde erken dönemde refleksiyon yapmak üzere bir portfolyo düzenlenmiştir. Hasta ile görüşme sırasında portfolyoların kullanımı portfolyo hazırlama konusunda danışmanlık yapmış altı deneyimli eğitici tarafından öğrencilere açıklanmıştır. Tamamlanmış portfolyoların değerlendirilmesi niteliksel içerik analizi ile yapılmıştır. Bulgular: Portfolyo kullanımının başarılı refleksiyonu için portfolyolar, uygulamanın değerlendirilmesi, hasta perspektifi ve birincil koruma/sağlığı geliştirme bölümlerine ayrılmıştır. Öğrencilere göre bu koşulları karşılayan portfolyoları kullanmak oldukça yararlıdır ve becerilerini geliştirmektedir. Öğrenciler bireyin yeterliliğini analiz etmede portfolyoları eğitici ve anlamlı bulmaktadır. Sonuç: Öğrencilerimize göre, etkin portfolyolar için gerekli durumların fark edilmesi ve karşılanması durumunda portfolyolar mezuniyet öncesi tıp eğitiminde öğrencilerin becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek oldukça yararlı bir yöntemdir. Mevcut değerlendirme ve öğrenme araçlarına ek olarak portfolyoların kullanımı harcanacak emeğe değecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2009 Issue: 2 |