Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FRANCIS POULENC’İN FLÜT VE PİYANO SONATI HAKKINDA BİR İNCELEME

Yıl 2021, , 107 - 120, 15.04.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.898174

Öz

Çağdaş dönem müziği denilince akla gelen isimlerden biri olan Francis Poulenc, üflemeli çalgıların repertuvarlarına zenginlik kazandırmıştır. Sadece piyano eşlikli eserler değil, oda müziği alanında da çalışmalar yapan besteci, dönemin özelliklerini müziğine yansıtmıştır. Aynı zamanda kendine has melodik yapıları da eserlerinde kullanan besteci, klasik müzikte tanınan isimler arasında yerini almıştır. Bestecinin melodik üslubunu sergileyen en önemli örnekler arasında üç eser, Flüt ve Piyano için Sonat (1956-57), Klarnet ve Piyano için Sonat (1962) ve Oboe ve Piyano için Sonat (1962) sayılabilir. Tek bir nefesli çalgı ve piyano, her üflemeli çalgının tamamen yeteneklerini gösterdiği ve şiirsel bir metnin yokluğu göz önüne alındığında, saf melodik çizginin ifadesi için mükemmeldir. Ayrıca bu eserler altı yıl içinde yazılmış olup, bestecinin en olgun tarzını temsil etmektedirler. Bu bağlamda yazdığı flüt ve piyano sonatı birçok öğrenci ve sanatçının repertuvarında yer alan gözde eserlerin başında gelmektedir.

Kaynakça

  • Bernac, P. (1977). Francis Poulenc: The Man and His Songs, trans. Winifred Redford, New York: W.W.Norton
  • Chester, W82016.(1958). Francis Poulenc,Sonata for Flute and Piano. London
  • İlyasoğlu, E.(1994). Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
  • Mas, M.S. (2016) Francis Poulenc’in Obua ve Piyano Sonatı’nın (FP185),Obua, Fagot, Piyano için Triosu’nun (FP 43) ve Piyanolu Altılısı’nın (FP100) Obua Tekniği Açısından İncelenmesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul
  • Mimaroğlu,İ.(1995), Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul
  • Nelson, R. (1978). The Piano Music of Francis Poulenc, Doktora Tezi, University of Washington
  • Önver,T. (2019).Klasik Müzikte Çağdaş Dönem, Flüt Repertuvarında Çağdaş Dönem Bestecileri ve Eserleri,Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 1 , Sayı 2
  • Poulin,P.L. (1983). Three Stylistic Traits in Poulenc’s Chamber Works for Wind Instruments.Doktora Tezi,New York
  • Rasin, V. (1957) Les Six,Jean Cocteau, Music & Letters, Vol. 38, No:2,UK, Oxford University Press
  • Tulga, E.(2009). Müzikte Empresyonist Akım, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi
  • Wyber,J.L. (1990). A study of Francis Poulenc’s melodic style as found in the sonata flute and piano (1956-57) ,yüksek lisans tezi,Calgary Universit
  • Zent, J.L.(1995). Impressionism in Selected Works for Flute .Yüksek Lisans Tezi, Ball State University Indiana

A Rewiev of Francis Poulenc’s Flute And Piano Sonata

Yıl 2021, , 107 - 120, 15.04.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.898174

Öz

Francis Poulenc, one of the names that comes to mind when it comes to contemporary music, enriched the repertoire of wind instruments. The composer, who not only works with piano accompaniment but also works in the field of chamber music, reflected the characteristics of the period to her music. At the same time, the composer, who uses his own melodic structures in his works, has taken his place among the well-known names in classical music. The most notable examples of the composer's melodic style include three works, Sonata for Flute and Piano (1956-57), Sonata for Clarinet and Piano (1962) and Sonata for Oboe and Piano (1962). A single woodwind and piano are perfect for the expression of pure melodic line, given that each wind instrument fully demonstrates its capabilities and the absence of a poetic text. In addition, these works were written within six years and represent the composer's most mature style.His flute and piano sonata is one of the favorite works of many students and artists in the repertoire.

Kaynakça

  • Bernac, P. (1977). Francis Poulenc: The Man and His Songs, trans. Winifred Redford, New York: W.W.Norton
  • Chester, W82016.(1958). Francis Poulenc,Sonata for Flute and Piano. London
  • İlyasoğlu, E.(1994). Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
  • Mas, M.S. (2016) Francis Poulenc’in Obua ve Piyano Sonatı’nın (FP185),Obua, Fagot, Piyano için Triosu’nun (FP 43) ve Piyanolu Altılısı’nın (FP100) Obua Tekniği Açısından İncelenmesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul
  • Mimaroğlu,İ.(1995), Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul
  • Nelson, R. (1978). The Piano Music of Francis Poulenc, Doktora Tezi, University of Washington
  • Önver,T. (2019).Klasik Müzikte Çağdaş Dönem, Flüt Repertuvarında Çağdaş Dönem Bestecileri ve Eserleri,Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 1 , Sayı 2
  • Poulin,P.L. (1983). Three Stylistic Traits in Poulenc’s Chamber Works for Wind Instruments.Doktora Tezi,New York
  • Rasin, V. (1957) Les Six,Jean Cocteau, Music & Letters, Vol. 38, No:2,UK, Oxford University Press
  • Tulga, E.(2009). Müzikte Empresyonist Akım, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi
  • Wyber,J.L. (1990). A study of Francis Poulenc’s melodic style as found in the sonata flute and piano (1956-57) ,yüksek lisans tezi,Calgary Universit
  • Zent, J.L.(1995). Impressionism in Selected Works for Flute .Yüksek Lisans Tezi, Ball State University Indiana
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Çisem Önver Zafer 0000-0002-3847-4290

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2021
Kabul Tarihi 16 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Chicago Önver Zafer, Çisem. “FRANCIS POULENC’İN FLÜT VE PİYANO SONATI HAKKINDA BİR İNCELEME”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2021): 107-20. https://doi.org/10.47956/bmsd.898174.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.