Amaç: Araştırma, web tabanlı eğitimin, yoğun bakım hemşirelerinin sedasyon yönetimi hakkındaki bilgi ve uygulamalarına etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tek grup, ön test-son test desende gerçekleştirilen çalışmada, 62 yoğun bakım hemşiresinin, sedasyon yönetimi konusundaki bilgi düzeyleri ve uygulamaları değerlendirilmiştir. Hemşirelere web tabanlı sedasyon yönetim eğitimi verilmiş, eğitimden bir ay sonra araştırmaya katılan hemşirelerin yoğun bakım hastasında sedasyon yönetimi konusundaki bilgi düzeyleri ve uygulamaları tekrar değerlendirilmiş, eğitim öncesi ve sonrası veriler analiz edilerek eğitimin etkinliği değerlendirilmiştir.
Bulgular: Web tabanlı eğitim sonrasında, hemşirelerin sedasyon yönetimine ilişkin ifadeleri doğru yanıtlama oranlarında anlamlı artış olduğu belirlenmiştir. Hemşirelerin ajitasyonu önlemeye ve hastaların sedasyon ihtiyacını azaltmaya yönelik hemşirelik girişimlerini uygulama oranlarının eğitim sonrasında anlamlı şekilde arttığı saptanmıştır.
Sonuç: Web tabanlı eğitimin, yoğun bakım hemşirelerinin sedasyon yönetimi konusundaki bilgi ve uygulamalarının arttırılmasını destekleyen bir yaklaşım olduğu belirlenmiştir. Yoğun bakım hemşirelerinin etkili ajitasyon-sedasyon yönetimi gerçekleştirebilmelerinde web tabanlı eğitim programlarının desteklenmesi önerilmektedir.
SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ (CÜBAP)
SBF- 074
Aim: The research was conducted to evaluate the effect of web-based education on the knowledge and practices of intensive care nurses about sedation management.
Material and Method: In this study, which was carried out in a single group, pre-test-post-test design, the knowledge levels and practices of 62 intensive care nurses on sedation management were evaluated. The nurses were given web-based sedation management education, one month after the education, the knowledge levels and practices of the nurses participating in the study on sedation management in intensive care patients were re-evaluated, and the effectiveness of the education was evaluated by analyzing the data before and after the education.
Results: After the web-based education, it was determined that there was a significant increase in the rate of correct answers to the statements about sedation management by nurses. It was determined that the rate of nurses applying nursing interventions to prevent agitation and reduce the sedation need of patients increased significantly after the education.
Conclusion: It has been determined that web-based education is an approach that supports increasing the knowledge and practices of intensive care nurses on sedation management. It is recommended that web-based education programs be supported in order for intensive care nurses to perform effective agitation-sedation management.
SBF- 074
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | ICU Nursing |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Project Number | SBF- 074 |
Early Pub Date | April 25, 2024 |
Publication Date | April 25, 2024 |
Submission Date | December 12, 2023 |
Acceptance Date | February 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.