Amaç: Bu araştırma, okul öncesi eğitime devam eden 3-6 yaş dönemindeki çocukların sağlık eğitimini etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla gerçekleştirildi.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı desendeki araştırma, Nisan-Haziran 2017 tarihleri arasında Mersin ilinde bulunan dört farklı devlet anaokulunda gerçekleştirildi. Araştırmaya bu okullarda okul öncesi eğitim alan, 3-6 yaş grubundaki 366 çocuğun annesi katıldı. Veriler Bilgi Formu ve okul öncesi çocuklar için Sağlık Eğitimi Ölçeği ile toplandı.
Bulgular: Okul öncesi çocukların %45.9’unun altı yaşında, %53.3’ünün erkek ve 44.8’inin bir yıldır okul öncesi eğitime devam ettiği, annelerin ise %27.3’ünün lise ve dengi okul mezunu olduğu saptandı. Ailelerin %84.7’sinin 1-3 arasında değişen sayıda çocuğu olduğu belirlendi. Çocuğun cinsiyeti, okul öncesi eğitime devam etme süresi ve yaşı Sağlık Eğitimi Ölçeği’nin kişisel güvenlik ve ilkyardım alt grubu puan ortalamaları üzerinde etkili olduğu belirlendi (p< .05). Cinsiyet ve ailedeki çocuk sayısının temizlik ve özbakım (p< .05); annenin öğrenim düzeyinin ise ruh sağlığı ve sosyal ilişkiler alt grup puan ortalamaları üzerinde anlamlı olarak farklılaştığı belirlendi (p< .05).
Sonuç: Okul öncesi dönemden itibaren çocukların sağlık eğitimi ihtiyaçlarının düzenli olarak izlenmesi ve ebeveynlerin sağlığı geliştirmek için yapılacak uygulamaların bir parçası olması sağlıkta güçlendirmeyi teşvik edebilir.
Çalışmaya katkı sağlayan tüm katılımcılara teşekkür ederiz.
Aim: This research was carried out to examine the factors affecting the health education of children aged 3-6 years attending pre-school education.
Material and Method: This cross-sectional and descriptive study was carried out in four different public kindergartens in Mersin between April-June 2017. The mothers of 366 children in the age group of 3-6 who received pre-school education in these schools participated. The data were collected with the Information Form and the Health Education Scale for pre-school children.
Results: It was determined that 45.9% of the pre-school children were six years old, 53.3% were boys, 44.8% had attended pre-school education for one year, and 27.3% of the mothers were high school graduates or equivalent. 84.7% of the families had children between the ages of 1-3 (p< .05). Gender and number of children in the family cleaning and self-care; it was determined that the education level of the mother differed significantly over the mental health and social relations subgroup score averages (p< .05).
Conclusion: Regular monitoring of children's health education needs from the pre-school period and parents being a part of practices to improve health can encourage health empowerment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | April 25, 2023 |
Publication Date | April 25, 2023 |
Submission Date | December 14, 2022 |
Acceptance Date | April 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.