Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin sorunlarını belirlemek ve öğrencilerin hemşirelik eği- timine ve mesleğine yönelik beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma Kasım 2010 tarihinde yapılmıştır. Araş- tırmanın örneklemini 191 öğrenci oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan an- ket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, aritmetik ortalama ve standart sapma testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Hemşirelik mesleğinin sorunlarına yönelik olarak öğrencilerin % 90.1’i hemşirelikte ata- ma sorunu olduğunu, %86.4’ü hemşire sayısının yetersiz olduğunu, % 84.3’ü çalışma koşullarının kötü ve zor olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin %92.7’si mesleğe ait dernekler kurulması ve her- kesin üye olmasının sağlanması, %86.4’ü topluma mesleğin tanıtılması gerektiğini ifade etmiştir. Öğrencilerin %82.7’si hemşirelerin görev ve sorumluluklarının belirleneceğini, %68.6’sı çalışma ko- şullarının iyileşeceğini beklediklerini; % 86.4’ü uygulamalarda öğrencilerin görev ve sorumlulukla- rının daha iyi belirleneceğini, % 74.6’sı sadece fakülte düzeyinde eğitim verileceğini ifade etmiştir. Sonuç: Öğrencilerin çoğunun hemşirelik eğitimine ve hemşirelik mesleğine yönelik beklentilerinin olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |