ÖZET
Amaç: Ev yerine hastanede yapılan doğumların bir sonucu olarak, kadınları doğum için hazırlamak amacıyla
antenatal eğitim programları geliştirilmiştir. Antenatal eğitimin gebelik sonuçları ve doğum süreci üzerindeki
etkisi henüz net değildir. Sunulan çalışmanın amacı, antenatal eğitimin nullipar kadınlarda maternal ve
perinatal sonuçları etkileyip etkilemediğini değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Retrospektif vaka kontrol çalışmasında, Ocak 2010-Aralık 2016 tarihleri arasında üçüncü
basamak bir merkezde doğum yapan 513 düşük riskli nullipar kadının tıbbi kayıtları incelendi. Antenatal
eğitim alan 85 kadın çalışma grubuna, eğitim programına katılmayan 428 kadın kontrol grubuna dahil edildi.
Grupların demografik ve klinik özellikleri ile maternal ve perinatal sonuçları karşılaştırıldı.
Bulgular: Antenatal eğitim alan kadınların kontrol grubuna göre ortalama yaşı (26.0 ± 4.4 vs. 23.5 ± 4.4; p
<0.001) düşük öyküsü oranı (5.9% vs. 0%; p<0.001) daha yüksek; sezaryen doğum oranı ise (% 11.8 ve%
25.5, p 0.006) daha düşüktü. Grupların sezaryen endikasyonları, doğum evrelerinin süresi, vajinal doğum
yapan kadınlarda epizyotomi oranları, postpartum komplikasyon oranları ve perinatal sonuçları ise benzerdi.
Sonuç: Antenatal eğitim düşük sezaryen doğum oranları ile ilişkili bulundu. Antenatal eğitimin diğer maternal
ve perinatal sonuçlar üzerine etkisi ise saptanmadı.
Anahtar kelimeler: Antenatal eğitim; Sezaryen seksiyo; Vaginal doğum; Nulliparite; Maternal sonuç;
Perinatal sonuç
ABSTRACT
Aim: As a result of births in hospital instead of homes, antenatal education programs have been developed
with the aim of preparing women for birth. The effect of antenatal education on pregnancy outcomes and
birth process has not yet been fully clarified. The aim of the presented study was to evaluate whether
antenatal education affects the maternal and perinatal outcomes in nulliparous women.
Material and Methods: In this retrospective case-control study, medical records of 513 low-risk nulliparous
women who gave birth between January 2010 and December 2016 at a tertiary care centre were
reviewed. 85 women with antenatal education were included in the case group and 428 women who did
not participate in the education program were included in the control group. The demographic, clinical
characteristics, maternal and perinatal outcomes of groups were compared.
Results: Mean age of women (26.0±4.4 vs. 23.5±4.4; p<0.001), history of abortion rate (5.9% vs. 0%;
p<0.001) were higher and caesarean section rate (11.8% vs. 25.5%, p 0.006) was lower in women with
antenatal education than in the control group. Caesarean indications, length of labour stages, episiotomy
rates of women with vaginal delivery, postpartum complication rates, and perinatal outcomes of groups
were similar.
Conclusion: Antenatal education was associated with lower caesarean birth rates. There was no effect of
antenatal education on the other maternal and perinatal outcomes.
Keywords: Antenatal education; Caesarean section; Vaginal birth; nulliparity; Maternal outcome;
Perinatal outcome
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Case Report |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 4 |