ÖZET
Amaç: Hemşirelik Esasları dersi laboratuvar uygulamasında kullanılan imgeleme tekniğinin hemşirelik bölümü
ikinci sınıf öğrencilerinin öz etkililik-yeterlik ve anksiyete düzeyine etkisini belirlemektir.
Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma, müdahale (40 öğrenci) ve kontrol gruplu (45 öğrenci), ön-test ve son-test
uygulamalı, randomize kontrollü çalışma olarak tasarlandı. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öz Etkililik-Yeterlik
Ölçeği, Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği” ile toplandı.
Bulgular: İmgeleme tekniği uygulaması sonrası öğrencilerin öz etkililik-yeterlik ile sürekli kaygı puan ortalamaları
açısından gruplar arasında farklılık saptanmadı (p=0,515, p=0,456). İmgeleme tekniği uygulaması
sonrasında ise öğrencilerin durumluk kaygı puan ortalamaları incelendiğinde gruplar arasında farklılık olduğu
ve bu farkın istatiksel olarak anlamlı olduğu saptandı (p<0,05).
Sonuç: Uzun süren psikomotor beceri öğretiminde yaşanan kaygı, hemşirelik öğrencilerinin öğrenme düzeyini
ve performansı etkilemektedir. Akademisyen hemşireler, hemşirelik öğrencisinin yaşadığı kaygının farkında
olmalıdır. Öz etkililiği-yeterliliği arttırmak ve sürekli kaygı düzeyini azaltmak için destekleyici tekniklere
yönelik çalışmalar yapılmalıdır.
THE EFFECT OF IMAGERY TECHNIQUE ON SELF - EFFECTIVENESS – EFFICACY AND ANXIETY LEVELS OF NURSING STUDENTS İmgeleme Tekniğinin Hemşirelik Öğrencilerinin Öz Yeterlilik - Yeterlilik ve Kaygı Düzeylerine Etkisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 3 |