Psychotherapies are among the requirements of psychiatric training and interventional competencies of psychiatric practice. Compared to biological treatments, psychiatric residents receive less training in psychology and human behavioral sciences before their specialty training. However, in psychiatric residency training, psychotherapy training is as important and necessary as other biological treatments. Psychotherapy training programs in psychiatry residency training should be restructured taking this educational gap into account. In this article, the first, status of psychotherapy training in psychiatry in Turkey and other countries are discussed. In addition, the importance of the integrative approach in psychotherapies in achieving the deserved place of therapies and increasing the quality of psychotherapy training and that this concept should be included in the resident training curriculum where psychotherapy training begins, are highlighted.
Psikoterapiler, biyolojik tedaviler gibi psikiyatri pratiğinin girişimsel yetkinlikleri ve psikiyatri eğitiminin gereksinimleri arasında yer almaktadır. Psikiyatri asistanları, uzmanlık eğitimlerinden önce biyolojik tedavilerle kıyaslandığında psikoloji ve insan davranış bilimlerin alanında daha az eğitim alırlar. Bununla birlikte psikiyatri uzmanlık eğitiminde, psikoterapi eğitimi diğer biyolojik tedaviler kadar önemli ve gereklidir. Psikiyatri uzmanlık eğitiminde psikoterapi eğitim programları bu eğitimsel açığı dikkate alarak yeniden yapılanmalıdır. Bu makalede öncelikle Türkiye ve diğer ülkelerde psikiyatri eğitiminde psikoterapinin durumu tartışılmaktadır. Ayrıca terapilerin hak ettiği yere ulaşmada ve psikoterapi eğitimlerin kalitesinin artırılmasında psikoterapilerde bütüncül yaklaşımının önemi ve bu kavramın psikoterapi eğitiminin başladığı asistan eğitim müfredatına dahil edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 14, 2021 |
Submission Date | November 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 7 |