Bu çalışmanın amacı sanat terapisi odaklı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin problem çözme becerilerine güveni üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada nicel yaklaşımın deneysel modellerinden yarı deneysel kontrol gruplu ön test– son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında, Sakarya’nın Erenler ilçesinde, devlet okulunda okuyan 8’i kontrol, 8’i deney grubu olmak üzere toplam 16 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilmiş olan İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar için Problem Çözme Envanteri deney ve kontrol gruplarına deney öncesi ve sonrası ön test/son test olarak uygulanmıştır. Sanat terapisi odaklı grupla psikolojik danışma programı her bir oturumu yaklaşık 90 dakika süren ve toplam 10 oturumdan oluşan bir programdır. Verilerin analizinde örneklem sayısının düşük olması nedeniyle Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi gibi parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Mann-Whitney U Testi sonuçları incelendiğinde deney grubunun problem çözme beceri puanlarının son ölçümde kontrol grubundan daha yüksek olduğu görülmüştür. Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi sonrasında ise deney grubunun ön test/son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak nicel bulgular deney grubundaki katılımcıların İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar için Problem Çözme Envanteri ön test ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular, deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Başka bir deyişle, sanat terapisi odaklı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin problem çözme becerilerine yönelik özgüveni arttırmada etkili olduğu ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2022 |
Submission Date | April 5, 2021 |
Acceptance Date | January 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 9 |