Research Article
BibTex RIS Cite

Popüler Kültür, Oyunlar ve Propaganda: Terörizmin Antropolojik Kodları

Year 2018, Volume: 10 Issue: 19, 39 - 65, 15.10.2018
https://doi.org/10.35705/bs.543811

Abstract

Küreselleşme olgusu ve teknolojinin gelişmesine paralel olarak artan iletişim araçları, terör örgütlerinin de propaganda stratejilerinde değişiklikler yaratmıştır. DAEŞ terör örgütü de finans, örgüte katılım, faaliyetlerini duyurma vb. nedenlerle profesyonel propaganda videoları hazırlamakta ve tüm dünyaya değişik iletişim araçları ile yaymaktadır. Hedef kitle olarak tüm dünyayı seçen DAEŞ, videolarında ikna amacıyla popüler kültürün unsurlarını da kullanmaktadır. Nitel araştırma deseninde bir durum çalışması olarak yürütülen bu çalışmada DAEŞ’in propaganda videolarından 6’sı amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile seçilmiş ve içerik analizi yapılmıştır. Daha sonra bu veriler popüler TV dizileri (Person of Interest), filmler (American Sniper, Unthinkable), dijital oyunlar (Call of Duty, Grand Theft Auto, Medal of Honor, Sniper Ghost Warrior), film afişleri (The Expendables 2) ile karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar DAEŞ’in antropolojik verileri, popüler kültürü ve Hollywood etkisini propaganda videolarında kullandığını göstermektedir. Bulgular sosyal antropoloji bağlamında tartışılarak yeni bir bakış açısı oluşturulmaya çalışılmıştır. 

References

  • AL-Rawi, Ahmed. “Video Games, Terrorism, and ISIS’s Jihad 3.0”, Terrorim and Politial iolene 30, No. 4 (2018): 740-760, https://www.tandfonline. com/doi/pdf/10.1080/09546553.2016.1207633?needAccess=true, (Erişim Tarihi: 20.07.2018).
  • Awan, Imran “Cyber-Extremism: ISIS and the Power of Social Media”, oiety, April 2017, 54, No.2 (2017):138–149, https://www.springerprofessional.de/en/cyber-extremism-isis-and-the-power-of-socialmedia/12144602?fulltextView=true, (Erişim Tarihi: 03.09.2017).
  • Aziz, Aysel. oyal ilimlerde Aratırma öntemleri ve Teknikleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2010.
  • Bacchi, Umberto. “Isis propaganda threatens new 9/11 in We Will Burn America video”, nternational uine Time, 13 Nisan 2015, https://www. ibtimes.co.uk/isis-propaganda-threatens-new-9-11-we-will-burn-americavideo-1496096, (Erişim Tarihi: 05.09.2017).
  • Bal, İhsan. “Terör Nedir, Neden Terörist Olunur?” Terörizm: Terör, Terörizm, ve Küreel Terörle üadelede lual ve ölgeel eneyimler içinde (Der.) İhsan Bal, (sf. 7-24) Ankara: USAK Yayınları, 2006).
  • Baudrillard Jean. imülakrlar ve imülayon, Oğuz Adanır (Çev), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998.
  • Berelson, Bernard. ontent Analyi in ommuniation eear. New York: Hafner Press, 1952.
  • Carr, David. “With Videos of Killings, ISIS Send Medieval Message by Modern Method”, The New York Times, Sept. 7, 2014, https://www.nytimes. com/2014/09/08/business/media/with-videos-of-killings-isis-hones-socialmedia-as-a-weapon.html, (Erişim Tarihi: 22.05.2018).
  • Christensen, Larry, B. Johnson Burke ve Lisa Anne Turner, Aratırma yöntem leri: een ve Analiz (Ankara: Anı Yayınları, 2015).
  • Darıcı, Sefer. “Dijital Oyunlarda Kullanılan Subliminal Mesajların Gerçeklik Algısı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Çalışma: Gerçeklik Eşiği Kavramı”, letroni Turki tudie 10.14 (2015).
  • Demir, Cenker Korhan. “Öğrenen Örgütler ve Terör Örgütleri Bağlamında PKK.”, lulararaı likilernternational elation, (2008): 57-88.
  • Eriksen, Thomas Hylland. “A darker shade of pale: Cultural intimacy in an age of terrorism.” Antropology Today, 27(5) (2011): 1-2.
Year 2018, Volume: 10 Issue: 19, 39 - 65, 15.10.2018
https://doi.org/10.35705/bs.543811

Abstract

References

  • AL-Rawi, Ahmed. “Video Games, Terrorism, and ISIS’s Jihad 3.0”, Terrorim and Politial iolene 30, No. 4 (2018): 740-760, https://www.tandfonline. com/doi/pdf/10.1080/09546553.2016.1207633?needAccess=true, (Erişim Tarihi: 20.07.2018).
  • Awan, Imran “Cyber-Extremism: ISIS and the Power of Social Media”, oiety, April 2017, 54, No.2 (2017):138–149, https://www.springerprofessional.de/en/cyber-extremism-isis-and-the-power-of-socialmedia/12144602?fulltextView=true, (Erişim Tarihi: 03.09.2017).
  • Aziz, Aysel. oyal ilimlerde Aratırma öntemleri ve Teknikleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2010.
  • Bacchi, Umberto. “Isis propaganda threatens new 9/11 in We Will Burn America video”, nternational uine Time, 13 Nisan 2015, https://www. ibtimes.co.uk/isis-propaganda-threatens-new-9-11-we-will-burn-americavideo-1496096, (Erişim Tarihi: 05.09.2017).
  • Bal, İhsan. “Terör Nedir, Neden Terörist Olunur?” Terörizm: Terör, Terörizm, ve Küreel Terörle üadelede lual ve ölgeel eneyimler içinde (Der.) İhsan Bal, (sf. 7-24) Ankara: USAK Yayınları, 2006).
  • Baudrillard Jean. imülakrlar ve imülayon, Oğuz Adanır (Çev), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998.
  • Berelson, Bernard. ontent Analyi in ommuniation eear. New York: Hafner Press, 1952.
  • Carr, David. “With Videos of Killings, ISIS Send Medieval Message by Modern Method”, The New York Times, Sept. 7, 2014, https://www.nytimes. com/2014/09/08/business/media/with-videos-of-killings-isis-hones-socialmedia-as-a-weapon.html, (Erişim Tarihi: 22.05.2018).
  • Christensen, Larry, B. Johnson Burke ve Lisa Anne Turner, Aratırma yöntem leri: een ve Analiz (Ankara: Anı Yayınları, 2015).
  • Darıcı, Sefer. “Dijital Oyunlarda Kullanılan Subliminal Mesajların Gerçeklik Algısı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Çalışma: Gerçeklik Eşiği Kavramı”, letroni Turki tudie 10.14 (2015).
  • Demir, Cenker Korhan. “Öğrenen Örgütler ve Terör Örgütleri Bağlamında PKK.”, lulararaı likilernternational elation, (2008): 57-88.
  • Eriksen, Thomas Hylland. “A darker shade of pale: Cultural intimacy in an age of terrorism.” Antropology Today, 27(5) (2011): 1-2.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sefer Darıcı This is me

Ebru Karadoğan İsmayıl This is me

Publication Date October 15, 2018
Submission Date February 5, 2018
Acceptance Date August 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10 Issue: 19

Cite

APA Darıcı, S., & Karadoğan İsmayıl, E. (2018). Popüler Kültür, Oyunlar ve Propaganda: Terörizmin Antropolojik Kodları. Bilge Strateji, 10(19), 39-65. https://doi.org/10.35705/bs.543811