Küreselleşme olgusu ve teknolojinin gelişmesine paralel olarak artan iletişim araçları, terör örgütlerinin de propaganda stratejilerinde değişiklikler yaratmıştır. DAEŞ terör örgütü de finans, örgüte katılım, faaliyetlerini duyurma vb. nedenlerle profesyonel propaganda videoları hazırlamakta ve tüm dünyaya değişik iletişim araçları ile yaymaktadır. Hedef kitle olarak tüm dünyayı seçen DAEŞ, videolarında ikna amacıyla popüler kültürün unsurlarını da kullanmaktadır. Nitel araştırma deseninde bir durum çalışması olarak yürütülen bu çalışmada DAEŞ’in propaganda videolarından 6’sı amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile seçilmiş ve içerik analizi yapılmıştır. Daha sonra bu veriler popüler TV dizileri (Person of Interest), filmler (American Sniper, Unthinkable), dijital oyunlar (Call of Duty, Grand Theft Auto, Medal of Honor, Sniper Ghost Warrior), film afişleri (The Expendables 2) ile karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar DAEŞ’in antropolojik verileri, popüler kültürü ve Hollywood etkisini propaganda videolarında kullandığını göstermektedir. Bulgular sosyal antropoloji bağlamında tartışılarak yeni bir bakış açısı oluşturulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2018 |
Submission Date | February 5, 2018 |
Acceptance Date | August 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 19 |