Sağlık okuryazarlığı, kişinin sağlığıyla ilgili bilgileri anlama, tavsiyeleri etkin kullanma,
iyi sağlık düzeyini sağlama, sağlığı koruyacak bilgilere ve hizmetlere ulaşma yolunu bulma ve
kullanabilme becerilerini geliştiren, destekleyen bir kültür oluşturma ve sistemden yararlanma
yeteneğidir. Bu çalışmanın amacı sağlık hizmeti almış kişilerin sağlık okuryazarlık düzeylerinin,
doktor-hasta iletişimi konusundaki düşüncelerinin ve sağlık okuryazarlık düzeyinin doktor-hasta
iletişimine etkisinin belirlenmesidir. Araştırma kesitsel türde tanımlayıcı saha çalışması olup,
farklı hizmet sunuculardan son 6 ay içinde sağlık hizmeti almış toplam 400 kişi ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre devlet hastanelerinden sağlık hizmeti alan kişiler
hasta hekim ilişkisi yönünde daha olumlu düşünmektedirler. Erkekler kadınlara göre sağlık
okuryazarlık durumlarını daha olumlu değerlendirmişlerdir. Yaş ilerledikçe sağlık
okuryazarlıklarında anlamlı bir düşüş gözlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre bireylerin, sağlık
okuryazarlığı hakkında bilinçlenmesine yönelik eğitim programlarına gerekli önem verilmesi ve
sağlığı geliştirici politikalar düzenlenmesi önerilmektedir
Health literacy is a culture-building ability which improves and supports the skills relating to understand health information, use actively medical advices and provide good health level, reach information and services to protect health and take advantage of health system. The aim of this study is to determine the level of health literacy of patients, their opinions about the relations of patient and physician and the impact of health literacy on patient-physician communication. The research is a descriptive and cross-sectional field study. Its sample consists of 400 patients who applied to different health care providers last 6 months . According to findings of study, patients who prefer government hospitals think more positively about relations of patient-physician. Men evaluate their level of health literacy higher. As age increase, the level of health literacy decrease. In conclusion, training programmes and health policies should be focused and organized to improve health literacy
Other ID | JA38FJ32HR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 8 |