İlk defa Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan COVID-19 pandemisi hızlı bir şekilde bütün dünyaya yayılmış ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi ilanı yapılmıştır. Bu dönemde zorunlu karantinalar, evden çalışma, çoğu işletmenin fiziksel olarak kapanması birçok hususta dönüşüm ve değişim yarattığı gibi tüketici davranışlarında da etkisini göstermiştir. Tüketici davranışlarının farklı ürün ya da alışveriş tarzlarına yönelmesi markaların da değişen tüketici yapısına uygun pazarlama stratejilerinin geliştirmesinde itici güç olmuştur. Bu dönemde en bariz değişiklik çoğu alışverişin çevrimiçi ortama taşınmasıdır. Daha önce çevrimiçi ortamla tanışmamış markalar artık stratejilerini bu ortama uygun hale getirmiştir. Ayrıca daha önce çevrim içi alışveriş deneyimlememiş müşterilerin de zorunluluktan bu kanalı tercih etmesi markaları bu müşteri tipinin sürekliliğini sağlayacak stratejilere yöneltmiştir. Bu stratejilerin özünün incelendiği bu çalışmada yeni normal ve pandemi sonrası olarak nitelendirilen süreçte değişen marka stratejilerinin sürekliliği hakkında tespitler de bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | October 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 20 |