Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 eğitim–öğretim yılı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi “pedagojik formasyon sertifika programı” nın öğretmenlik mesleğine hizmet etme düzeyinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesidir. Karma modelde tasarlanan araştırma nicel ve nitel olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın nicel bölümünde katılımcıların pedagojik formasyon sertifika programının öğretmenlik mesleğine hizmet etme düzeyine ilişkin görüşleri cinsiyet, mevcut eğitim durumu ve bölüm değişkenine göre incelenmiş ve veri toplama aracı olarak Ulubey, Aydın ve Toraman 2017 tarafından geliştirilen “Pedagojik Formasyon Eğitiminin Öğretmen Olmaya Hizmet Etme Düzeyini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel bölümde ise katılımcılara program hakkında üç soru sorulmuş ve elde edilen cevaplar analiz edilmiştir. Verilerin nicel analizi SPSS 24 Paket programında değerlendirilerek tanımlayıcı istatistik, t-Testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testlerine tabi tutulmuştur. Nitel bulguları ise içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının, bu programın öğretmenlik mesleğine hizmet etme düzeyine ilişkin görüşlerinin genel olarak pozitif yönde olduğu görülmekle birlikte, araştırmanın nitel bölümünde elde edilen bulgular bu programın özellikle süresi ve içeriği gibi noktalar başta olmak üzere bazı noktalarda oldukça zayıf kaldığını ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Pedagojik Formasyon, Meslek, Görüş
The aim of this research is to determine the level of service of the pedagogical formation certificate program given by Niğde Ömer Halisdemir University in 20172018 academic year according to various variables. The research designed in the mixed model consists of tw o parts; quantitative and qualitative. In this scope; Participants' opinions in the quantitative part of the study w ere examined according to gender, current educational status and departmental variables and the "Determining to Wich Degree Pedagogigal Teacher Training Serves the Teaching Profession " developed by Ulubey, Aydın and Toraman 2017 w as used. In the qualitative section, participants w ere asked three questions about the program and the answ ers w ere analyzed. Quantitative analysis of the data w as evaluated in the SPSS 24 package program and subjected to descriptive statistics, t-Test, Mann Whitney U and Kruskal Wallis analyzes. The qualitative findings w ere analyzed according to the content analysis. As a result of the research, it w as seen that the opinions of prospective teachers w ho received pedagogical formation training w ere generally positive in their view s on the level of teaching this program to the teaching profession. But the findings obtained in the qualitative part of the study show that this program is particularly w eak at some points, especially at points such as time and content
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 3 |