Silindirle sıkıştırılmış betonlar (SSB) ülkemizde daha çok baraj yapımında kullanılmakta olup, son yıllarda bazı yerel yönetimler tarafından şehir içi yollarda da kullanılmaya başlanmıştır. SSB düşük su/çimento oranına sahip olup, çökme değeri ise sıfırdır. Bu açıdan bakıldığında yerleştirme öncesinde tıpkı bir zemin malzemesi gibi görünse de sıkıştırma işleminden sonra normal bir beton görünümüne ve özelliklerine sahiptirler. Bu çalışmada ülkemizde yol uygulaması olarak son yıllarda kullanılmaya başlanan SSB’ye farklı oranlarda uçucu kül (UK) ve yüksek fırın cürufu (YFC) katılarak, SSB’nin mekanik ve fiziksel özelliklerindeki etkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Bunun için, çimento yerine %10, %20, %30 oranlarında UK ve YFC ikame edilerek hazırlanan SSB numuneleri üzerinde fiziksel ve mekanik deneyler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlardan UK ve YFC katkısının betonun özellikle ileri yaşlarda çekme dayanımına olumlu katkı sağladığı görülmüştür.
In our country the roller compacted concretes (RCC) are generally used for dam construction, however some local goverments start to utilize this material in urban road construction. RCC mixtures have lower water/cement ratio with no slump value. According to this behaviour it seems like a soil before placing though, it gains a smilar property like traditional concrete after compaction. In this study, it is aimed to investigate the recently used RCC’s physical and mechanical properties for road applications which are produced with fly ash (FA) and ground granulated blast furnace slag (GBFS) under different replacement ratios. For this reason, the physical and mechanical tests were carried out on 10 %, 20 % and 30 % FA and GBFS replaced RCC specimens. According to test results, the FA and GBFS additive affected the tensile strength especially for later ages.
Roller compacted concrete Fly ash Ground granulated blast furnace slag Workability Strength
Other ID | JA48ZH83VC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Submission Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |