Bu çalışmanın temel amacı, havacılık sistemleri için mevcut topolojilere kıyasla daha düşük kayıplar elde etmek için 28V batarya ile çalışan 1,2kW interleaved super lift Luo dönüştürücü tasarlamaktır. Uygulanan devrenin basit yapısı nedeniyle kayıplarda azalma amaçlanmaktadır. F-22 gibi askeri uçaklar ve Boeing 787 gibi sivil uçaklar batarya sistemleri için 270V DC kullanmaktadırlar. Bu nedenle, 270V DC standardının uygun olduğu yeni hava araçları eski gerilim standartlarıyla çalışmayabilir. 28'den 270 volta yükseltme hem eski hem de yeni sistemler için iyi bir çözüm olarak düşünülmektedir. Bu nedenle, eski havacılık teknolojisini yeni sistemlere uyarlamak için 28 voltu 270 volta yükselten bir interleaved süper lift Luo dönüştürücü tasarımı önerilmiştir. Silisyum karbür MOSFET tabanlı interleaved süper lift Luo dönüştürücünün çift döngü PI kontrolör tasarımı gerçekleştirilmiştir. Bu makale, alanındaki gelişmelere uyum sağlamak amacıyla uçaklarda kullanım için interleaved süper lift Luo dönüştürücü tasarımının prensiplerini göstermektedir ve konsept simülasyonlar kullanılarak doğrulanmıştır.
The main purpose of this study is to adapt a 28V battery powered super Lift Luo converter topology to the aircraft systems by adding the interleaving feature. It is aimed to have better efficiency compared to conventional designs. F-22 military aircraft and civil aircraft such as Boeing 787 use 270V DC for battery systems. New standards for the avionics using 270V DC may not apply to older avionics. Therefore, conversion from 28V to 270V can be an advantageous application for both new and old systems. As a result, an interleaved super lift Luo converter has been designed to increase the voltage from 28V to 270V with a quite high conversion ratio so existing old systems stay up-to-date due to developments. Analysis of this new interleaved super lift Luo converter was carried out with a double loop PI controller. The topology uses silicon carbide MOSFETs as high-frequency switches. This paper shows the design philosophy of the converter and proves the system with simulations.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | May 22, 2020 |
Acceptance Date | June 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |