Research Article
BibTex RIS Cite

A proposal for a healthy campus on the role of Expo in determining urban functions

Year 2020, , 354 - 371, 30.12.2020
https://doi.org/10.33905/bseusbed.825591

Abstract

Today's globalization processes have made it necessary to develop strategies involving the locals. This representation results in the evaluation of periodical and non-time events in the international arena as competitiveness between cities. The fact that the service sector gradually comes to the fore with globalization is the result of such a trend. EXPO is one of these temporary exhibitions. Because of Turkey's membership, nomination, and hosting processes EXPO disputes are on the agenda of the country. As a mega event, EXPOs contribute to cities in different fields. It is important for the global circulation of the city image, a high number of visitors, leaving permanent structures and areas in cities, and completing large infrastructure activities in a short time. Also, it enables all people to share information and to produce and exhibit innovative approaches through a determined global theme/problem. The fact that the city takes an all-out initiative enables the production of urban strategies suitable for the theme and realization of the buildings and areas in parallel with the theme. In the study, the hosting of global events on a global scale, and the definition of EXPO, one of these events, were examined. Then, during the EXPO process that started with the city of Izmir, the subject was addressed through a proposal project made in Izmir.

References

  • Ak, D. (2013). Kentler Arası Rekabette İzmir’in Yeri. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5 (1), 29-43.
  • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu. (2016). Avrupa Kültür Başkentleri 30 Yılı Aşan Bir Uygulama. [Erişim: 15.10.2018, https://www.avrupa.info.tr/tr/news/avrupa-kultur-baskentleri-30-yili-asan-bir-uygulama-4571]
  • Aydemir, B. & Kılıç, N. (2017). Dünyada ve Türkiye’de Üçüncü Yaş Turizmi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (3), 1-11.
  • Biçer, S. (2011). “İnciraltı EXPO için uygun değil…” [Erişim: 15.10.2018, https://www.arkitera.com/haber/inciralti-expo-icin-uygun-degil/]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.a). Member States. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/the-member-states]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.b). The 1928 Paris Convention. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/about-the-bie/the-1928-paris-convention]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.c). EXPO Timeline. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/expo-timeline-2-0]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.d). Turkey. Timeline. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/turquie#]
  • Erdin, H.E. & Kokum, O. (2006). Dünya Fuarı Olarak “EXPO”yu İzmir’de Düșün(dür)mek. Planlama Dergisi, (2006/3), 59-66.
  • Gökçen Dündar, Ş. (2010). Unvan Peşindeki Kentler: “Mega” Projeler Ve “Mega Etkinlikler” Üzerinden Bir Bakış. Mimarlık, (353). [Erişim: 15.10.2018, http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=367&RecID=2390]
  • Gökçen Dündar, Ş. & Özkelle, D. (2007). Yüzyılların Yarışında Son Dönem: "Expo" ve İzmir. Ege Mimarlık, 61, 14-17.
  • İnce Kompil, E. & Kompil, M. (2012). EXPO’92 Organizasyonunun Sevilla Kentine Kazandırdıkları. ODA, 4, 32-37.
  • International Congress and Convention Association [ICCA]. (2017). ICCA Announces All-Time Record Number of Association Meetings in 2016. [Erişim: 15.10.2018, https://www.iccaworld.org/newsarchives/archivedetails.cfm?id=6607].
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı [İKSV] (2018). Tarihçe. [Erişim: 15.10.2018, http://bienal.iksv.org/tr/bienal/tarihce]
  • Karaca, S. & Kiper, N. (2011). Kentsel Mekânda Kamu Yararı Arayışı Ve Kültürel Planlama. Toplum ve Demokrasi, 5 (11), 75-96.
  • Karaca, S. (2012). Türkiye’deki Büyük Ölçekli Spor Organizasyonlarının Kentin Kültürel Gelişimine Etkileri: Trabzon ve Erzurum Örnekleri. ODA, 4, 42-47.
  • Mirza, N. (2016). İzmir Medikal Turizm Kümelenme Potansiyeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (4), 743-768.
  • Nie J. & Lu, R. (2010). City Marketing from the Perspective of Shanghai World Expo. [Erişim: 15.10.2018, http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/201004/2010glhy02a10]
  • Özer, M. N. ve Özer, G. (2009). Expo Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme; Ülkemiz İçin Stratejiler. Planlama, 2009/2, 81-95.
  • Resonance. (2017). World’s Best Cıty Brands A Global Ranking Of Place Equity. [Erişim: 15.10.2018, https://www.mos.ru/upload/documents/files/9743/WorldsBestCityBrands.pdf]
  • Şengün, B., (2007). Urla Tarihi Kent Merkezindeki Konut Mimarisinin İncelenmesi ve Cumhuriyet Döneminde Meydana Gelen Değişimlerin Koruma Bağlamında İrdelenmesi: Zafer Caddesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (b.t.). Neredeyim: Urla. [Erişim: 15.10.2018, https://www.mos.ru/upload/documents/files/9743/WorldsBestCityBrands.pdf]
  • Tezcan, S. (2011). Kentler Arası Rekabet, Kentsel Pazarlama, Markalaşmanın Planlama Açısından Değerlendirilmesi İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tufan, İ.; Tamer Köse, M. & Ayan, F.S. (2017). Türkiye ve Üçüncü Yaş Turizmi. MAKÜ-Uyg. Bil. Derg., 1 (1), 29-36.
  • Tütüncüoğlu, İ. (2009). Uluslararası Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Fuar ve Sergilere Katılımın Dış Ticaret Şirketleri Açısından Önemi (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.

Expo’nun Kentsel Fonksiyonları Belirlemedeki Rolü Üzerine Bir Sağlık Kampüsü Önerisi

Year 2020, , 354 - 371, 30.12.2020
https://doi.org/10.33905/bseusbed.825591

Abstract

Günümüz küreselleşme süreçleri, yerelin temsil edildiği stratejilerin geliştirilmesini gerekli kılmaya başlamıştır. Bu temsiliyet uluslararası alanda yapılan süreli ve süresiz etkinliklerin kentlerde birer rekabet unsuru olarak değerlendirilmesi ile sonuçlanmaktadır. Özellikle hizmet sektörünün küreselleşme ile birlikte giderek öne çıkması da böyle bir eğilimin sonucudur. EXPO bu süreli sergilerden bir tanesidir. Türkiye’nin üyelik, adaylık ve ev sahipliği süreçleri ile ülke gündeminde de yer almaktadır. Mega bir etkinlik olarak EXPO’ların kentlere farklı alanlarda katkı sağlamaktadır. Kent imajının küresel dolaşımı, sağladığı yüksek ziyaretçi sayısı, kentlerde kalıcı yapı ve alanlar bırakması, büyük altyapı faaliyetlerinin kısa sürede tamamlanması açısından önemlidir. Bununla birlikte belirlenen küresel bir tema/sorun üzerinden tüm insanların bilgi paylaşmasına ve yenilikçi yaklaşımların üretim ve sergilenmesine olanak sağlamaktadır. Kentin topyekun bir girişimde bulunması ise temaya uygun kentsel stratejilerin üretilmesini ve kentsel stratejilerin yansıması olan yapıların ve alanların tasarlanarak gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Çalışmada kentlerin küresel ölçekteki süreli etkinliklere ev sahipliği yapması ve bu etkinliklerden biri olan EXPO’nun tanımı incelenmiştir. Ardından İzmir kenti ile başlayan EXPO sürecinde İzmir’de yapılmış bir öneri proje üzerinden konu ele alınmıştır.

References

  • Ak, D. (2013). Kentler Arası Rekabette İzmir’in Yeri. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5 (1), 29-43.
  • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu. (2016). Avrupa Kültür Başkentleri 30 Yılı Aşan Bir Uygulama. [Erişim: 15.10.2018, https://www.avrupa.info.tr/tr/news/avrupa-kultur-baskentleri-30-yili-asan-bir-uygulama-4571]
  • Aydemir, B. & Kılıç, N. (2017). Dünyada ve Türkiye’de Üçüncü Yaş Turizmi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (3), 1-11.
  • Biçer, S. (2011). “İnciraltı EXPO için uygun değil…” [Erişim: 15.10.2018, https://www.arkitera.com/haber/inciralti-expo-icin-uygun-degil/]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.a). Member States. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/the-member-states]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.b). The 1928 Paris Convention. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/about-the-bie/the-1928-paris-convention]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.c). EXPO Timeline. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/expo-timeline-2-0]
  • Bureau International des Expositions [BIE]. (b.t.d). Turkey. Timeline. [Erişim: 15.10.2018, https://www.bie-paris.org/site/en/turquie#]
  • Erdin, H.E. & Kokum, O. (2006). Dünya Fuarı Olarak “EXPO”yu İzmir’de Düșün(dür)mek. Planlama Dergisi, (2006/3), 59-66.
  • Gökçen Dündar, Ş. (2010). Unvan Peşindeki Kentler: “Mega” Projeler Ve “Mega Etkinlikler” Üzerinden Bir Bakış. Mimarlık, (353). [Erişim: 15.10.2018, http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=367&RecID=2390]
  • Gökçen Dündar, Ş. & Özkelle, D. (2007). Yüzyılların Yarışında Son Dönem: "Expo" ve İzmir. Ege Mimarlık, 61, 14-17.
  • İnce Kompil, E. & Kompil, M. (2012). EXPO’92 Organizasyonunun Sevilla Kentine Kazandırdıkları. ODA, 4, 32-37.
  • International Congress and Convention Association [ICCA]. (2017). ICCA Announces All-Time Record Number of Association Meetings in 2016. [Erişim: 15.10.2018, https://www.iccaworld.org/newsarchives/archivedetails.cfm?id=6607].
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı [İKSV] (2018). Tarihçe. [Erişim: 15.10.2018, http://bienal.iksv.org/tr/bienal/tarihce]
  • Karaca, S. & Kiper, N. (2011). Kentsel Mekânda Kamu Yararı Arayışı Ve Kültürel Planlama. Toplum ve Demokrasi, 5 (11), 75-96.
  • Karaca, S. (2012). Türkiye’deki Büyük Ölçekli Spor Organizasyonlarının Kentin Kültürel Gelişimine Etkileri: Trabzon ve Erzurum Örnekleri. ODA, 4, 42-47.
  • Mirza, N. (2016). İzmir Medikal Turizm Kümelenme Potansiyeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (4), 743-768.
  • Nie J. & Lu, R. (2010). City Marketing from the Perspective of Shanghai World Expo. [Erişim: 15.10.2018, http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/201004/2010glhy02a10]
  • Özer, M. N. ve Özer, G. (2009). Expo Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme; Ülkemiz İçin Stratejiler. Planlama, 2009/2, 81-95.
  • Resonance. (2017). World’s Best Cıty Brands A Global Ranking Of Place Equity. [Erişim: 15.10.2018, https://www.mos.ru/upload/documents/files/9743/WorldsBestCityBrands.pdf]
  • Şengün, B., (2007). Urla Tarihi Kent Merkezindeki Konut Mimarisinin İncelenmesi ve Cumhuriyet Döneminde Meydana Gelen Değişimlerin Koruma Bağlamında İrdelenmesi: Zafer Caddesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (b.t.). Neredeyim: Urla. [Erişim: 15.10.2018, https://www.mos.ru/upload/documents/files/9743/WorldsBestCityBrands.pdf]
  • Tezcan, S. (2011). Kentler Arası Rekabet, Kentsel Pazarlama, Markalaşmanın Planlama Açısından Değerlendirilmesi İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tufan, İ.; Tamer Köse, M. & Ayan, F.S. (2017). Türkiye ve Üçüncü Yaş Turizmi. MAKÜ-Uyg. Bil. Derg., 1 (1), 29-36.
  • Tütüncüoğlu, İ. (2009). Uluslararası Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Fuar ve Sergilere Katılımın Dış Ticaret Şirketleri Açısından Önemi (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Urban Policy
Journal Section Articles
Authors

Bengi Polat 0000-0002-5901-0591

Senem Tezcan 0000-0003-0532-8825

Publication Date December 30, 2020
Submission Date November 13, 2020
Acceptance Date December 14, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Polat, B., & Tezcan, S. (2020). Expo’nun Kentsel Fonksiyonları Belirlemedeki Rolü Üzerine Bir Sağlık Kampüsü Önerisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 354-371. https://doi.org/10.33905/bseusbed.825591