This study is realized to make individuals understand that irrational numbers
are expressed by “infinite decimal numbers that do not repeat”. For this, a
visual model proposal for the teaching of irrational numbers is presented. This
visual model is based on e= and
π= numbers which are often seen by studenst and
teachers in mathematics education and science. The digits of these numbers
after the comma cannot be written using repeating or a finite number of digits
(infinite non-repeating decimal representation). This is one of the two expressions used to express irrationality in the mathematical society. By this
way, based on the number of e and π, a visual model was presented to make
the students understand the irrational numbers. To make this visualization, the
numbers of first 2500 integer part and decimal digits of and
were placed
on the size of 50 x 50 table in Microsoft Excel and these visualizations were
presented on a fountain which was designed by the researcher. Then, all the
numbers from 0 to 9 were assigned different colors and each cell of table was
colored with the corresponding assigned colors instead of numbers. The
colored Excel table made in this way was converted into image format. Then,
it was intended to draw attention to these numbers via planning the
illumination on the designed fountain and reflecting these colors in the sky or
on the wall / floor in the evening.
Bu çalışma irrasyonel sayıların “tekrar etmeyen sonsuz ondalık basamaklı sayılar” ile ifade edildiğini bireylere sezdirmek için gerçekleştirilmiştir. Bunun için irrasyonel sayıların öğretimine yönelik görsel bir model önerisi sunulmaktadır. Bu görsel model matematik eğitiminde ve fen bilimlerinde sıklıkla öğrencilerin ve öğretmenlerin karşılaştığı e= ve π= irrasyonel sayıları temelinde gerçekleştirilmiştir. ve π sayılarının virgülden sonraki basamakları sonlu veya tekrar eden rakamlar kullanılarak yazılamamaktadırlar. Bu durum matematik camiasında irrasyonelliği ifade etmede kullanılan iki ifadeden birisidir. Bu ifadeden yola çıkarak ve e ile π sayıları baz alınarak irrasyonel sayıları öğrencilere sezdirmeye yönelik bir görsel model sunulmuştur. Bu görsel modelin oluşturulabilmesi için sayılarının ilk 2500 tam ve ondalık basamağındaki rakamlar Microsoft Excel programında 50x50’lik bir tabloya yerleştirilmiş, ardından rakamlara birer renk atanmış ve tablonun her bir hücresi, hücreye karşılık gelen rakam yerine atanan renk ile renklendirilmiştir. Bu şekilde yapılan renkli Excel tablosu resim formatına dönüştürülmüştür. Daha sonra, özellikle ortaokul çağındaki veya somut işlemler dönemindeki öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri bir ortam oluşturmak adına araştırmacı tarafından tasarlanan bir şadırvan üzerinde e ve π irrasyonel sayılarının görsel modelleri şadırvan üzerinde gerekli ışıklandırmalar planlanmış ve görsel modellerin akşam vaktinde gökyüzüne/duvara/yere yansıtılarak bu sayılara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | January 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |