Developing communication networks made English a necessity as well as making it a must in English education in Turkey starting from elementary schools to universities. Despite the fact that English is compulsory from elementary school to high school, the students who have learned English for many years aren’t that capable of learning English and establishing a commmucation in English. Especially, they fall short of speaking skills. BT(Boray Technique) is a unique technique for it was developed to enable especially Turkish students to learn English by improving their speaking skills. This study is done in order to indicate the effects of BT on 5th and 7th graders. From each level, two different classes were used to measure the effect of BT on the achievement levels of students. One of the classes was taught with BT in some part of English lessons, but there was no BT applications in the control class. At the end of this study it was determined that BT as a new and unique technique substancially contributes to students’ learning English.
Learning English Boray Technique English Achievement Level English Learning Technique Middle School English Achievement
Gelişen iletişim ağları İngilizce iletişim kurmayı gerekli
hale getirmiş, ülkemizde de İngilizce öğretimi ilköğretimden yükseköğretime
kadar zorunlu bir ders konumuna gelmiştir.
İngilizce dersi ilkokuldan Yükseköğrenimin sonuna kadar zorunlu olmasına
rağmen, öğrenme ve iletişim kurma bakımından uzun yıllar İngilizce öğrenimi
gören öğrencilerin, bu süreç sonunda özellikle konuşma becerilerinde yeterli
olmadıkları görülmektedir. BT (Boray
Tekniği) öğrencilerin İngilizceyi öğrenebilmeleri için geliştirilmiş ve
ülkemizde İngilizce öğrenmeye çalışanların özellikle konuşma becerilerini
geliştirerek İngilizce öğrenmelerini sağlayan, ülkemize özgü ve oldukça yeni
bir İngilizce öğrenme tekniğidir. Bu
çalışmada BT’nin ortaokul beşinci ve yedinci
sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme başarılarına etkisi araştırılmıştır.
Çalışmada yer alan sınıfların (beşinci ve yedinci sınıflar), her bir
düzeyinden, ikişer sınıf araştırmada incelenmiştir. Sınıflardan biri, toplam
İngilizce dersinin bir kısmında BT
uygulaması yapılan, diğeri ise İngilizce dersinin hiçbir bölümünde BT
uygulanmayan kontrol sınıfı olarak çalışmada yer almıştır. Çalışmanın sonucunda,
elde edilen bulguların değerlendirilmesi ile BT’nin yeni ve özgün bir teknik olarak,
öğrencilerin İngilizce öğrenmesine önemli ölçüde katkı sağladığı
belirlenmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | April 11, 2017 |
Acceptance Date | June 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |