Bu araştırma, Manisa ili Kula
ilçesinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği
seminerlerine ilişkin görüşlerini ortayı çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmayı
diğer çalışmalardan ayıran ve farklı kılan tarafı; bu konu hakkında Sosyal
Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koyan bir çalışmanın olmaması ve bu
çalışmanın bu eksikliği gidermeye çalışmasıdır. Araştırma kapsamında 13 Sosyal
Bilgiler öğretmenine yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmış ve yazılı
hale getirilmiştir. Yarı yapılandırılmış mülakat formu ilgili alanyazın
taranarak uzman ve akademisyenlerin de görüşleri alınarak araştırmacılar
tarafından oluşturulmuştur. Verilerin analizinde önceden belirlenmiş temalar
olmadan ortak görüşler, kavramlar ve bilgilerden yola çıkılarak içerik analizi
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde cevaplar ilk önce 48 kodda
toplanmış, daha sonra bu sayı 19’a indirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
tekniklerinden durum çalışması modeli uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre; öğretmenlik mesleği seminerleri kapsamında uzman ve
akademisyenlerle daha çok etkileşim halinde olunması, piknik, doğa yürüyüşü,
müze ziyareti gibi etkinlik ve faaliyetlere daha fazla yer verilmesinin daha
yararlı olabileceği fikri üzerinde durulmuştur.
This study aims to
reveal the opinions of the Social Studies teachers working in Kula district of
Manisa about the teaching profession seminars. Phenomenology model, one of the
qualitative research designs, was applied in the study. What distinguishes the
research from other studies and makes it different; the lack of a study
demonstrating the views of Social Studies teachers on this subject and this
study tries to overcome this deficiency.In the scope of the research,
semi-structured interview forms were applied to 13 Social Studies teachers.In
the analysis of the data, the answers were first collected in 48 codes and then
this number was reduced to 19. At the end of the research; Within the scope of
teaching profession seminars, it was emphasized that it would be more
beneficial to have more interaction with experts and academicians and to
include more activities and activities such as picnic, hiking, museum visit.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Political Science |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 11, 2019 |
Acceptance Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |