Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin ilaç dozu hesaplama ve matematiksel bilgi becerileri ile ilaç dozu hesaplama becerilerinin öğretimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Tanımlayıcı olan bu araştırma, 2021-2022 Eğitim- Öğretim yılı bahar döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde okuyan, hemşirelik esasları ve farmakoloji derslerini alıp geçmiş olan 284 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmayı gerçekleştirmek için etik kurul izni ve kurum izni alınmıştır. Veriler, tanımlayıcı özellikler anket formu ve ilaç dozu hesaplama becerisi soru formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizleri için SPSS 20.0 kullanılmıştır. Tanımlayıcı verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzdelik dağılımları kullanılmıştır. Verilerin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amacıyla Ki-Kare testi kullanılmıştır. Güvenirlik için Cronbach’s α katsayısı hesaplanmıştır. Bu araştırmada, 2. Sınıf hemşirelik öğrencilerinin 4. Sınıf hemşirelik öğrencilerine göre matematiği kolay bulduğu, matematiksel becerilerine ve matematiksel hesaplamalarına güvendiği aritmetik işlemleri kolay bulduğu ve matematiği ilgi çekici bulduğu belirlenmiştir. Farmakoloji dersi başarısı arttıkça, hemşirelik öğrencilerinin matematik becerilerinin yeterli ve matematiği ilgi çekici bulduğu, ilaç dozu hesaplama öğretimini heyecan verici ve ilgi çekici bulduğu saptanmıştır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla matematik hesaplamalarına güvendiği sonucuna varılmıştır. Bu çalışma sonuçları doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin doğru ilaç yönetimi için; müfredat programlarının düzenlenmesi, eğitim süresi boyunca ilaç ile ilgili bilgi/becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi önemli görülmüştür.
The aim of this study is to determine the views of nursing students on teaching drug dose calculation and mathematical knowledge skills and drug dose calculation. This descriptive research was carried out with 195 nursing students who studied at the Faculty of Health Sciences, Nursing Department, and passed the nursing principles and pharmacology courses in the spring semester of the 2021-2022 academic year. Ethics committee permission and institutional permission were obtained to carry out the research. Data were collected using a descriptive questionnaire form and a drug dose calculation skill questionnaire. SPSS 20.0 was used for statistical analysis of the research. Number and percentage distributions were used in the evaluation of descriptive data. Chi-square test was used to evaluate the data comparatively. Cronbach's α coefficient was calculated for reliability. In this study, it was determined that 2nd year nursing students found mathematics easy compared to 4th year nursing students, they trusted their mathematical skills and mathematical calculations, found arithmetic operations easy and found mathematics interesting. As the success of the pharmacology course increased, it was determined that the mathematics skills of the nursing students were sufficient and they found mathematics interesting, and they found the teaching of drug dose calculation exciting and interesting. It was concluded that male students rely more on mathematical calculations than female students. In line with the results of this study, for the correct drug management of nursing students; it is important to organize curricula, develop and evaluate drug-related knowledge/skills throughout the education period.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 10, 2023 |
Publication Date | October 15, 2023 |
Submission Date | May 24, 2023 |
Acceptance Date | September 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 4 |