Research Article
BibTex RIS Cite

Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 32, 04.05.2017

Abstract

Kitle fonlaması yeni bir finansman ve yatırım sistemidir. Bu sistemde çok sayıda yatırımcı bir projeye kaynak
sağlamaktadır. Günümüzde ABD ve Avrupa Birliği’nde kullanılan bu sistem sayesinde firmalar yeni bir
finansman kaynağı elde etmektedir. Diğer taraftan kitle fonlaması sistemi ile birikim sahipleri de paralarını
değerlendirebilecek yeni bir fırsata sahip olmaktadırlar. Türkiye’de de 2016 yılının Aralık ayında kitle fonlaması
sistemine ilişkin yasa tasarısı Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na sunulmuştur.
Bu çalışmada kitle fonlaması sisteminin Türkiye’ye sağlayacağı olası faydaların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
kapsamda kitle fonlama sistemi ile ilgili benzer çalışmalar incelenmiş, kitle fonlamasının detayları ve diğer
ülkelerdeki uygulamaları ele alınmıştır. Çalışma sonucunda kitle fonlaması sisteminin Türkiye’ye faydalı olacağı
kanaatine varılmıştır. Kitle fonlaması sisteminin uygulanması ile ülkedeki yatırımların artacağı ve bu durumun
da ülkenin ekonomik büyümesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca tasarruf sahiplerinin ellerinde
bulunan atıl paranın da ekonomiye aktarılması mümkün olacaktır. Bu sayede de yatırımcılar ellerindeki
birikimlerinden gelir elde edebileceklerdir.  

References

  • Agrawal, A. K., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2011). The Geography of Crowdfunding (No. w16820). National Bureau of Economic Research.
  • Aitamurto, T. (2011). The Impact of Crowdfunding on Journalism: Case Study of Spot. US, a Platform for Community-funded Reporting. Journalism Practice, 5(4), 429-445.
  • Atsan, N. & Erdoğan, E.O. (2015). Girişimciler İçin Alternatif Bir Finansman Yöntemi: Kitlesel Fonlama (Crowdfunding). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(1), 297-320.
  • Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the Right Crowd. Journal of Business Venturing, 29(5), 585-609.
  • Bradford, C. S. (2012). Crowdfunding and the Federal Securities Laws. Columbia Business Law Review, 1-150.
  • Bradley, Don B, III; Luong, Charles. (2014). Crowdfunding: A New Opportunity For Small Business And Entrepreneurship, The Entrepreneurial Executive; 19, 95-104.
  • Büyükpilavcı, C. (2014). Kitlesel Fonlamanın Ürün Tasarımcıları İçin Sunduğu Fırsatlar: Türkiye’deki Kitlesel Fonlama Platformları Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • CMF. (2012). Crowdfunding in a Canadian Context, Exploring the Potential of Crowdfunding in the Creative Content Industries.
  • De Buysere, K., Gajda, O., Kleverlaan, R., Marom, D., & Klaes, M. (2012). A Framework for European Crowdfunding. European Crowdfunding Network (ECN).
  • Dünya Bankası. (2017). “Crowdfunding’s Potential for the Developing World”, http://www.infodev.org/infodev-files/wb_crowdfundingreport-v12.pdf. (07.02.2017)
  • Ergen, M., Lau, J., & Bilginoglu, K. (2013). Dağıtık Girişimci Sermayesi: Kitle-‐Fonlaması. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2013 yılında düzenlediği 3.Sanayi Şurası.
  • Freedman and Nutting (2015). “A Brief History of Crowdfunding”, http://www.freedmanchicago.com/ec4i/History-of-Crowdfunding.pdf.
  • Gerber, E. M., Hui, J. S., & Kuo, P. Y. (2012). Crowdfunding: Why People Are Motivated to Post and Fund Projects on Crowdfunding Platforms. In Proceedings of the International Workshop on Design, Influence, and Social Technologies: Techniques, Impacts and Ethics, Vol. 2, 11.
  • Gulati, S. (2014). Crowdfunding: A Kick Starter for Startups Special Report, TD Economics, 29 January, 1-19.
  • Hemer, J. (2011). A Snapshot on Crowdfunding (No. R2/2011). Working Papers Firms and Region, No. R2/2011.
  • Hemer, J., Schneider, U., Dornbusch, F., Frey, S. (2011). Crowdfunding und Andere Formen Informeller Mikrofinanzierung in der Projekt‐und Innovationsfinanzierung, Final Report. Karlsruhe: Fraunhofer ISI. (Aktaran Hemer, J. (2011). A Snapshot on Crowdfunding (No. R2/2011). Working papers firms and region).
  • Huffingtonpost. (2017). “2,000 Global Crowdfunding Sites to Choose from by 2016: Top 5 Growth Indicators”, http://www.huffingtonpost.com/david-drake/2000-global-crowdfunding-_b_8365266.html. (01.04.2017)
  • Hui, J. S., Greenberg, M. D., & Gerber, E. M. (2014). Understanding the Role of Community in Crowdfunding Work. In Proceedings of the 17th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work & Social Computing (pp. 62-74). ACM.
  • IOSCO, Crowd-funding: An Infant Industry Growing Fast, http://www.iosco.org/research/pdf/swp/Crowd-funding-An-Infant-Industry-Growing-Fast.pdf. (07.02.2017)
  • Howe, J. (2008). Crowd Sourcing: Why the Power of the Crow is Driving the Future of Business, Crown Publishing, New York, 1-336.
  • Karaarslan, M.H., & Altuntaş, B. (2015). Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir.
  • Koçer, S. (2015). Türkiye’de Kitlesel Fonlama (Crowdfunding) Kampanyaları: Kültürel Bir İnceleme. Yeni Medya Çalışmaları II. Ulusal Pazarlama Kongre, Kadir Has Üniversitesi-İstanbul.
  • Kirby, E., & Worner, S. (2014). Crowd-funding: An Infant Industry Growing Fast. IOSCO.
  • Lehner, O. M. (2013). Crowdfunding Social Ventures: A Model and Research Agenda. Venture Capital, 15(4), 289-311.
  • Mollick, E. (2014). The Dynamics of Crowdfunding: An Exploratory Study. Journal of Business Venturing, 29(1), 1-16.
  • Onur, M.N., & Değirmenci, Ö. (2015). Crowdfunding-Kitle Fonlaması. T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Çalışma Raporları, Sayı: 2015-7.
  • Ordanini, A., Miceli, L., Pizzetti, M., & Parasuraman, A. (2011). Crowd-funding: Transforming Customers into Investors Through Innovative Service Platforms. Journal of Service Management, 22(4), 443- 470.
  • Sancak, E. (2016). Applicability and Readiness of Crowdfunding in Turkey. International Journal of Business and Social Science, 7(1), 99-110.
  • Şimsek, M. (2016). “Herkesin Girişimlere Ortak Olabileceği Kitle Fonlaması Sistemini Hayata Geçireceğiz”, http://webrazzi.com/2016/03/21/mehmet-simsek-herkesin-girisimlere-ortak-olabilecegi-kitlefonlamasi-sistemini-hayata-gecirecegiz. (05.02.2017)
  • The World Bank. (2013). Crowdfunding’s Potential for the Developing World.
  • Twintangibles. (2013). Crowdfunding-The Scottish Perspective, Glasgow Chamber of Commerce.
  • Ward, C., & Ramachandran, V. (2010, December). Crowdfunding the Next Hit: Microfunding Online Experience Goods. In Workshop on Computational Social Science and the Wisdom of Crowds at NIPS2010 (pp. 1-5)
  • Wheat, R. E., Wang, Y., Byrnes, J. E., & Ranganathan, J. (2013). Raising Money for Scientific Research Through Crowdfunding. Trends in Ecology & Evolution, 28(2), 71-72.
Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 32, 04.05.2017

Abstract

References

  • Agrawal, A. K., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2011). The Geography of Crowdfunding (No. w16820). National Bureau of Economic Research.
  • Aitamurto, T. (2011). The Impact of Crowdfunding on Journalism: Case Study of Spot. US, a Platform for Community-funded Reporting. Journalism Practice, 5(4), 429-445.
  • Atsan, N. & Erdoğan, E.O. (2015). Girişimciler İçin Alternatif Bir Finansman Yöntemi: Kitlesel Fonlama (Crowdfunding). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(1), 297-320.
  • Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the Right Crowd. Journal of Business Venturing, 29(5), 585-609.
  • Bradford, C. S. (2012). Crowdfunding and the Federal Securities Laws. Columbia Business Law Review, 1-150.
  • Bradley, Don B, III; Luong, Charles. (2014). Crowdfunding: A New Opportunity For Small Business And Entrepreneurship, The Entrepreneurial Executive; 19, 95-104.
  • Büyükpilavcı, C. (2014). Kitlesel Fonlamanın Ürün Tasarımcıları İçin Sunduğu Fırsatlar: Türkiye’deki Kitlesel Fonlama Platformları Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • CMF. (2012). Crowdfunding in a Canadian Context, Exploring the Potential of Crowdfunding in the Creative Content Industries.
  • De Buysere, K., Gajda, O., Kleverlaan, R., Marom, D., & Klaes, M. (2012). A Framework for European Crowdfunding. European Crowdfunding Network (ECN).
  • Dünya Bankası. (2017). “Crowdfunding’s Potential for the Developing World”, http://www.infodev.org/infodev-files/wb_crowdfundingreport-v12.pdf. (07.02.2017)
  • Ergen, M., Lau, J., & Bilginoglu, K. (2013). Dağıtık Girişimci Sermayesi: Kitle-‐Fonlaması. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2013 yılında düzenlediği 3.Sanayi Şurası.
  • Freedman and Nutting (2015). “A Brief History of Crowdfunding”, http://www.freedmanchicago.com/ec4i/History-of-Crowdfunding.pdf.
  • Gerber, E. M., Hui, J. S., & Kuo, P. Y. (2012). Crowdfunding: Why People Are Motivated to Post and Fund Projects on Crowdfunding Platforms. In Proceedings of the International Workshop on Design, Influence, and Social Technologies: Techniques, Impacts and Ethics, Vol. 2, 11.
  • Gulati, S. (2014). Crowdfunding: A Kick Starter for Startups Special Report, TD Economics, 29 January, 1-19.
  • Hemer, J. (2011). A Snapshot on Crowdfunding (No. R2/2011). Working Papers Firms and Region, No. R2/2011.
  • Hemer, J., Schneider, U., Dornbusch, F., Frey, S. (2011). Crowdfunding und Andere Formen Informeller Mikrofinanzierung in der Projekt‐und Innovationsfinanzierung, Final Report. Karlsruhe: Fraunhofer ISI. (Aktaran Hemer, J. (2011). A Snapshot on Crowdfunding (No. R2/2011). Working papers firms and region).
  • Huffingtonpost. (2017). “2,000 Global Crowdfunding Sites to Choose from by 2016: Top 5 Growth Indicators”, http://www.huffingtonpost.com/david-drake/2000-global-crowdfunding-_b_8365266.html. (01.04.2017)
  • Hui, J. S., Greenberg, M. D., & Gerber, E. M. (2014). Understanding the Role of Community in Crowdfunding Work. In Proceedings of the 17th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work & Social Computing (pp. 62-74). ACM.
  • IOSCO, Crowd-funding: An Infant Industry Growing Fast, http://www.iosco.org/research/pdf/swp/Crowd-funding-An-Infant-Industry-Growing-Fast.pdf. (07.02.2017)
  • Howe, J. (2008). Crowd Sourcing: Why the Power of the Crow is Driving the Future of Business, Crown Publishing, New York, 1-336.
  • Karaarslan, M.H., & Altuntaş, B. (2015). Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir.
  • Koçer, S. (2015). Türkiye’de Kitlesel Fonlama (Crowdfunding) Kampanyaları: Kültürel Bir İnceleme. Yeni Medya Çalışmaları II. Ulusal Pazarlama Kongre, Kadir Has Üniversitesi-İstanbul.
  • Kirby, E., & Worner, S. (2014). Crowd-funding: An Infant Industry Growing Fast. IOSCO.
  • Lehner, O. M. (2013). Crowdfunding Social Ventures: A Model and Research Agenda. Venture Capital, 15(4), 289-311.
  • Mollick, E. (2014). The Dynamics of Crowdfunding: An Exploratory Study. Journal of Business Venturing, 29(1), 1-16.
  • Onur, M.N., & Değirmenci, Ö. (2015). Crowdfunding-Kitle Fonlaması. T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Çalışma Raporları, Sayı: 2015-7.
  • Ordanini, A., Miceli, L., Pizzetti, M., & Parasuraman, A. (2011). Crowd-funding: Transforming Customers into Investors Through Innovative Service Platforms. Journal of Service Management, 22(4), 443- 470.
  • Sancak, E. (2016). Applicability and Readiness of Crowdfunding in Turkey. International Journal of Business and Social Science, 7(1), 99-110.
  • Şimsek, M. (2016). “Herkesin Girişimlere Ortak Olabileceği Kitle Fonlaması Sistemini Hayata Geçireceğiz”, http://webrazzi.com/2016/03/21/mehmet-simsek-herkesin-girisimlere-ortak-olabilecegi-kitlefonlamasi-sistemini-hayata-gecirecegiz. (05.02.2017)
  • The World Bank. (2013). Crowdfunding’s Potential for the Developing World.
  • Twintangibles. (2013). Crowdfunding-The Scottish Perspective, Glasgow Chamber of Commerce.
  • Ward, C., & Ramachandran, V. (2010, December). Crowdfunding the Next Hit: Microfunding Online Experience Goods. In Workshop on Computational Social Science and the Wisdom of Crowds at NIPS2010 (pp. 1-5)
  • Wheat, R. E., Wang, Y., Byrnes, J. E., & Ranganathan, J. (2013). Raising Money for Scientific Research Through Crowdfunding. Trends in Ecology & Evolution, 28(2), 71-72.
There are 33 citations in total.

Details

Journal Section 2. Sayı
Authors

Sinemis Zengin This is me

Serhat Yüksel

Mustafa Tevfik Kartal

Publication Date May 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Zengin, S., Yüksel, S., & Kartal, M. T. (2017). Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 1(2), 22-32.
AMA Zengin S, Yüksel S, Kartal MT. Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. May 2017;1(2):22-32.
Chicago Zengin, Sinemis, Serhat Yüksel, and Mustafa Tevfik Kartal. “Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 1, no. 2 (May 2017): 22-32.
EndNote Zengin S, Yüksel S, Kartal MT (May 1, 2017) Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 1 2 22–32.
IEEE S. Zengin, S. Yüksel, and M. T. Kartal, “Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları”, Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 22–32, 2017.
ISNAD Zengin, Sinemis et al. “Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları”. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 1/2 (May 2017), 22-32.
JAMA Zengin S, Yüksel S, Kartal MT. Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2017;1:22–32.
MLA Zengin, Sinemis et al. “Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 2, 2017, pp. 22-32.
Vancouver Zengin S, Yüksel S, Kartal MT. Kitle Fonlaması Sisteminin Türkiye’ye Faydaları. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2017;1(2):22-3.