Sigorta sektörü, müşterilerine sundukları ürün ve hizmetler ele alındığında, ileriye dönük bir hizmet olması ve
önce satışının gerçekleştirilip daha sonra üretiminin yapılması bakımından diğer üretim ve hizmet
sektörlerinden farklı bir noktada konumlanmaktadır. Aynı zamanda teknik ve mevzuatla çevrelenmiş yapısı
gereği sigorta talebinde bulunacak birey kurum veya kuruluşların, sigorta ürünlerini anlamakta, kendi
ihtiyaçlarını doğru belirlemekte ve ihtiyaçlarına uygun ürünleri seçmekte yetersiz kaldığı ve bu sebeple çoğu
zaman potansiyel müşterilerin sigorta sektörüne olan bakışlarının negatif yönde etkilediği anlaşılmaktadır. Bu
nedenle de bankaların aracılığıyla sigorta hizmetlerinin pazarlanması birçok ülkede finansal tüketicilere daha
güvenli gelmektedir. Diğer yandan sigorta şirketleri de potansiyel müşterilerine ulaşmak için yeni ve hızlı, bir
kanal bulurken acentaları ve doğrudan pazarlama kanallarına ek bir satış kanalına kavuşmaktadırlar. Ayrıca
bankalar da yeni bir kazanç olanağı bulmakta ve müşterilerine yeni bir hizmet sunmuş olmaktadırlar.
“Bankasürans (bancassurance)” faaliyetleri bu nedenle finansal piyasalar ve ülkemiz için görece yeni bir iş ve
inceleme alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bankacılık Uygulamaları Sigortacılık Uygulamaları Sigorta Pazarlama Kanalları Banka - Sigorta İşbirliği
Journal Section | 2. Sayı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |