Review Article
BibTex RIS Cite

Digitalising Public Services: The Role of the Internet in Interaction with Public Institutions

Year 2024, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 82, 03.01.2025

Abstract

This study focuses on the analysis of the ‘Household Information Technology (IT) Usage Survey’ data conducted by the Turkish Statistical Institute (TURKSTAT). The aim of the study is to examine the use of information technologies by households in terms of demographic variables and to evaluate the effects of digitalisation on access to public services. In the study, quantitative analysis methods were applied using data collected between 2020-2024. The data were obtained from the survey results provided by TurkStat and interpreted through statistical analyses. The findings reveal that internet usage rates have been increasing continuously. For example, the total internet usage rate, which was 51.5% in 2020, increased to 73.9% in 2023. Differences between genders are also noteworthy; the internet usage rate of men has been higher every year compared to women. In this context, the results of the study reveal the effects of digitalisation on access to public services and important findings in terms of gender equality.

References

  • Abramson, M. A. & Means, G. (2001). E-government. New York: Rowman and Littlefield.
  • Akgül, Y. (2018). Adoption of e-government services in Turkey. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 9(32),7-22. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.2.001.x
  • Akman, I., Yazıcı, A., Mıshra, A. & Arifoğlu, A. (2005). E-government: A global view and an empirical evaluation of some attributes of citizens. Government Information Quarterly, 22(2), 239-257. doi: 10.1016/j.giq.2004.12.001
  • Alkan, Ö. and Ünver, Ş. (2020). Türkiye’de e-devlet hizmetlerinin kullanımını etkileyen faktörlerin analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. https://doi.org/10.16951/atauniiibd.757571
  • Bhisikar, A. (2011). Gcloud: new paradigm shift for online public services. International Journal of Computer Applications, 22(8), 24-29. https://doi.org/10.5120/2603-3629
  • Bolayır, B., & Keyifli, N. (2022). E-devlet uygulamalarının yolsuzluk üzerindeki etkisinin veri zarflama analizi yöntemiyle incelenmesi: OECD ülkeleri örneği. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 1-18.
  • Bulut, Y. ve Oğuz, J. (2019). İletişim başkanlığı faaliyetleri kapsamında devlet ve vatandaş arasındaki iletişim kanallarının dönüşümü. Internatıonal Congress of Management Economy and Polıcy 2019 Sprıng Proceedıngs Book april 20-21, 2019 İstanbul.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiyede e-devlet uygulamalari üzerine bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 95-122.
  • Çaptuğ, M. (2021), “Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), s.1309- 1327. Doi:10.33717/Deuhfd.1001374
  • Çetin, C. N. (2020). İnternet kullanımı yolsuzluğu azaltır mı? BİT çerçevesinde panel veri analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(3), 41-61.
  • Çevik, H. (2004). Türkiye’de kamu yönetimi sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Chen, Y., Liu, L., Zhang, X., Sarma, V., Tan, C. M., ve Yang, C. (2023). Use of internet of things to improve e-government public services. Sensors and Materials, 35(6), 1903. https://doi.org/10.18494/sam4322
  • Cordella, A. and Tempini, N. (2015). E-government and organizational change: Reappraising the role of ict and bureaucracy in public service delivery. Government Information Quarterly, 32(3), 279-286. https://doi.org/10.1016/j.giq.2015.03.005
  • Chen, Y.-C. & Gant, J. (2002). Transforming local e-government services: The use of application service providers. Government Information Quarterly, 18(4), 343-355. doi: 10.1016/S0740-624X(01)00090-9
  • Danu, D. E. A., Supardi, S., Sutanto, S. T. J. P., ve Riko, R. S. (2023). E-services: Implementation of digital-based public services in the 4.0 era. Athena: Journal of social, culture and society, 1(3), 87-92. https://doi.org/10.58905/athena.v1i3.40
  • Dede, A. (2024). Dijital vatandaşlığın dokuz boyutu ve e-devlet uygulamaları. EKEV Akademi Dergisi, (97), 15-27.
  • Demirhoca, Ü. (2022). Türkiye’nin e-devlet politikası. [Yayımlanmamış doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi].
  • Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı (DPT) (2007). E-devlet proje ve uygulamaları. Erişim Adresi: http://www.bilgitoplumu.gov.tr/wp-content/uploads/2014/04/e Devlet Proje ve Uygulamaları Erişim Tarihi: 20.02.2021.
  • Erin, R. (2021). Dijital devlet ve Türk kamu yönetiminin dijitalleşme pratikleri. [Yüksek Lisans Tezi].
  • Eşki, B. ve Tarhan, Ç. (2022). Türki̇ye’de eği̇ti̇mde di̇ji̇tal dönüşüm: Cbs tabanlı bi̇r anali̇z. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24[Özel sayı], 322-336. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1189601
  • Festic N., Büchi M. ve Latzer M. (2021). It’s still a thing: Digital inequalities and their evolution in the information society. Studies in Communication and Media, 10. jg. 3, s.326- 361. doi:10.5771/2192-4007-2021-3-326.
  • Gil-García, J. R., Dawes, S. S., & Pardo, T. A. (2017). Digital government and public management research: finding the crossroads. Public Management Review, 20(5), 633-646. https://doi.org/10.1080/14719037.2017.1327181
  • Göçoğlu, V. (2020). Kamu hizmetlerinin sunumunda dijital dönüşüm: nesnelerin i̇nterneti üzerine bir i̇nceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 615-628. https://doi.org/10.33206/mjss.538784
  • Gün, A. (2024). Kamu çalışanlarının bilgi güvenliği farkındalığı ve dijital mahremiyet bilinci arasındaki ilişkinin incelenmesi. A. Gün ve O. Akgül (Ed.), Dijitalleşme sürecinde sosyal politikada güncel gelişmeler içinde (s.153-174). Nobel.
  • Haque, S. and Atkison, T. (2018). A forensic enabled data provenance model for public cloud. Journal of Digital Forensics, Security and Law. https://doi.org/10.15394/jdfsl.2018.1570
  • Indama, V. (2022). Digital governance: Citizen perceptions and expectations of online public services. Interdisciplinary Studies in Society, Law, and Politics, 1(2), 12-18. https://doi.org/10.61838/kman.isslp.1.2.3
  • Işıkçı Y. (2017), “E-devlet uygulamalarının hukuk devletine etkisi: yeni kamu işletmeciliği paradigması üzerinden bir değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:15, s.1893-1913.
  • Karadağ, H. (2024). A dynamic capabilities approach to digital transformation in public organizations and the role of big data analytics: a review of literature. Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 13-39. https://doi.org/10.58307/kaytek.1317501
  • Karasoy, H., & Babaoğlu, P. (2020). Türkiye’de elektronik devletten dijital devlete doğru. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(23), 397-416.
  • Kırçova, İ. (2003). E-devlet uygulamaları ve ekonomiye etkileri. İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 38, İstanbul: Acar Matbaacılık.
  • Koyuncu, C. & Ünver, M. (2017). Information and communication technologies (ICTs) and corruption level: Empirical evidence from panel data analysis. The Journal of International Scientific Researches, 2(6), 1-10. doi: 10.23834/isrjournal.322734
  • Köroğlu, Ö. T. (2012), “Kamu iktisadi teşebbüslerinin 1980’den sonra geçirdiği dönüşüm süreci ve istihdam sistemine etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1), s.453-475.
  • Küçüktığlı, A. T., ve Aydın, V. (2017), “Yeni kamu yönetimi bağlamında stratejik planlama anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s.473-492.
  • Linhartová, V. (2017). The role of e-government in mitigating corruption. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Faculty of Economics and Administration, 40, 120-131.
  • Lupu, D. & Lazar, C. G. (2015). Influence of e-government on the level of corruption in some EU and non-EU states. 7th International Conference on Globalization and Higher Education in Economics and Business Administration, GEBA 2013, 365-371. doi: 10.1016/S2212-5671(15)00085-4
  • Noordt, C. v. and Misuraca, G. (2019). New wine in old bottles: chatbots in government. Lecture Notes in Computer Science, 49-59. https://doi.org/10.1007/978-3-030-27397-2_5
  • Özen A., ve Gürel, F. N. (2020), “Kamu denetiminde dijital dönüşüm: Dijital ikiz yöntemi”, İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), s.16-23.
  • Özer, M. A., ve Yıldırım, S. (2023), “Küreselleşmenin kamu hizmetine yansıması ve türk kamu yönetimine etkisi”, Sakarya Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, 2(1), s.61-87.
  • Polat, Z. A. (2023). The transformation from e-government to e-land administration in türkiye: a swot-based assessment analysis. International Journal of Engineering and Geosciences, 8(3), 290-300. https://doi.org/10.26833/ijeg.1152715
  • Polemi, D. and Douligeris, C. (2010). Sweb: an advanced mobile residence certificate service. Next Generation Society. Technological and Legal Issues, 421-430. https://doi.org/10.1007/978-3-642-11631-5_38
  • Sebetci, Ö. and Aksu, G. (2014). Evaluating e-government systems in turkey: the case of the 'e-movable system'. Information Polity, 19(3,4), 225-243. https://doi.org/10.3233/ip-140341
  • Şahin, Ali (2007), “Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İletişim ve Bu Konuda Düzenlenen Bir Anket Çalışmasının Sonuçları”, Maliye Dergisi, 152, s.81-101.
  • Şentürk, S. H. & Karakurt, B. (2019). Türkiye’de e-maliye uygulamaları: Tarihsel bir bakış. B. Parlak ve K. C. Doğan (Ed.), E-yönetişim, kavramsal/kuramsal çerçeve, ülke incelemeleri ve Türkiye’ye yansımaları (ss. 547-572) içinde. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • TÜİK (2024). Türkiye İstatistik Kurumu, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2024-53492
  • Uçkan, Ö. (2003). E-Devlet, e-demokrasi ve Türkiye kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması için strateji ve politikalar-I. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Uslu, H. (2023). Dijital dönüşüm ve kamu hizmetleri yönetimde yenilikçi yaklaşımlar ve zorluklar. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 15-31.
  • Ünal, F., & Kiraz, İ. (2016). Türkiye’de e-devlet uygulamalarının kamu hizmetlerinin sunumunda etkinliği: Adalet Bakanlığı UYAP bilişim sistemi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 437-450.
  • Yaman M., Bilgin, A., & Çakır, E. (2020), “Dijital çağda kamu yönetimi lisans müfredatları: Türkiye üzerine bir inceleme”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.28-40
  • Yıldız, M., ve Karakaya Polat, R. (2012). Türkiye’deki e-devlet araştırma ve uygulamalarının eleştirel bir değerlendirmesi ve öneriler. E- devlet kamu yönetimi ve teknoloji ilişkisinde güncel gelişmeler (ss.623-648), Ankara: NOBEL.
  • Zeybek, B. and Öztürk, İ. (2021). Dijitalleşme ve etik sorunlar: nesnelerin i̇nterneti teknolojisini gözetim, gizlilik, güvenlik kapsamında değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55), 1-15. https://doi.org/10.47998/ikad.932173

Dijitalleşen Kamu Hizmetleri: İnternetin Kamu Kurumlarıyla Etkileşimdeki Rolü

Year 2024, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 82, 03.01.2025

Abstract

Bu çalışma, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından gerçekleştirilen "Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması" verilerinin analizi üzerine odaklanmaktadır. Araştırmanın amacı, hanehalklarının bilişim teknolojileri kullanımını demografik değişkenler açısından incelemek ve dijitalleşmenin kamu hizmetlerine erişim üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Çalışmada, 2020-2024 yılları arasında toplanan veriler kullanılarak, nicel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Veriler, TÜİK'in sağladığı anket sonuçlarından elde edilmiştir ve istatistiksel analizler ile yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular, internet kullanım oranlarının sürekli bir artış gösterdiğini ortaya koymaktadır. Örneğin, 2020 yılında %51,5 olan toplam internet kullanım oranı, 2023 yılında %73,9'a yükselmiştir. Cinsiyetler arası farklılıklar da dikkat çekmektedir; erkeklerin internet kullanım oranı, kadınlara kıyasla her yıl daha yüksek seyretmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın sonuçları, dijitalleşmenin kamu hizmetlerine erişim üzerindeki etkilerini ve toplumsal cinsiyet eşitliği açısından önemli bulguları ortaya koymaktadır.

References

  • Abramson, M. A. & Means, G. (2001). E-government. New York: Rowman and Littlefield.
  • Akgül, Y. (2018). Adoption of e-government services in Turkey. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 9(32),7-22. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.2.001.x
  • Akman, I., Yazıcı, A., Mıshra, A. & Arifoğlu, A. (2005). E-government: A global view and an empirical evaluation of some attributes of citizens. Government Information Quarterly, 22(2), 239-257. doi: 10.1016/j.giq.2004.12.001
  • Alkan, Ö. and Ünver, Ş. (2020). Türkiye’de e-devlet hizmetlerinin kullanımını etkileyen faktörlerin analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. https://doi.org/10.16951/atauniiibd.757571
  • Bhisikar, A. (2011). Gcloud: new paradigm shift for online public services. International Journal of Computer Applications, 22(8), 24-29. https://doi.org/10.5120/2603-3629
  • Bolayır, B., & Keyifli, N. (2022). E-devlet uygulamalarının yolsuzluk üzerindeki etkisinin veri zarflama analizi yöntemiyle incelenmesi: OECD ülkeleri örneği. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 1-18.
  • Bulut, Y. ve Oğuz, J. (2019). İletişim başkanlığı faaliyetleri kapsamında devlet ve vatandaş arasındaki iletişim kanallarının dönüşümü. Internatıonal Congress of Management Economy and Polıcy 2019 Sprıng Proceedıngs Book april 20-21, 2019 İstanbul.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiyede e-devlet uygulamalari üzerine bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 95-122.
  • Çaptuğ, M. (2021), “Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), s.1309- 1327. Doi:10.33717/Deuhfd.1001374
  • Çetin, C. N. (2020). İnternet kullanımı yolsuzluğu azaltır mı? BİT çerçevesinde panel veri analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(3), 41-61.
  • Çevik, H. (2004). Türkiye’de kamu yönetimi sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Chen, Y., Liu, L., Zhang, X., Sarma, V., Tan, C. M., ve Yang, C. (2023). Use of internet of things to improve e-government public services. Sensors and Materials, 35(6), 1903. https://doi.org/10.18494/sam4322
  • Cordella, A. and Tempini, N. (2015). E-government and organizational change: Reappraising the role of ict and bureaucracy in public service delivery. Government Information Quarterly, 32(3), 279-286. https://doi.org/10.1016/j.giq.2015.03.005
  • Chen, Y.-C. & Gant, J. (2002). Transforming local e-government services: The use of application service providers. Government Information Quarterly, 18(4), 343-355. doi: 10.1016/S0740-624X(01)00090-9
  • Danu, D. E. A., Supardi, S., Sutanto, S. T. J. P., ve Riko, R. S. (2023). E-services: Implementation of digital-based public services in the 4.0 era. Athena: Journal of social, culture and society, 1(3), 87-92. https://doi.org/10.58905/athena.v1i3.40
  • Dede, A. (2024). Dijital vatandaşlığın dokuz boyutu ve e-devlet uygulamaları. EKEV Akademi Dergisi, (97), 15-27.
  • Demirhoca, Ü. (2022). Türkiye’nin e-devlet politikası. [Yayımlanmamış doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi].
  • Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı (DPT) (2007). E-devlet proje ve uygulamaları. Erişim Adresi: http://www.bilgitoplumu.gov.tr/wp-content/uploads/2014/04/e Devlet Proje ve Uygulamaları Erişim Tarihi: 20.02.2021.
  • Erin, R. (2021). Dijital devlet ve Türk kamu yönetiminin dijitalleşme pratikleri. [Yüksek Lisans Tezi].
  • Eşki, B. ve Tarhan, Ç. (2022). Türki̇ye’de eği̇ti̇mde di̇ji̇tal dönüşüm: Cbs tabanlı bi̇r anali̇z. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24[Özel sayı], 322-336. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1189601
  • Festic N., Büchi M. ve Latzer M. (2021). It’s still a thing: Digital inequalities and their evolution in the information society. Studies in Communication and Media, 10. jg. 3, s.326- 361. doi:10.5771/2192-4007-2021-3-326.
  • Gil-García, J. R., Dawes, S. S., & Pardo, T. A. (2017). Digital government and public management research: finding the crossroads. Public Management Review, 20(5), 633-646. https://doi.org/10.1080/14719037.2017.1327181
  • Göçoğlu, V. (2020). Kamu hizmetlerinin sunumunda dijital dönüşüm: nesnelerin i̇nterneti üzerine bir i̇nceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 615-628. https://doi.org/10.33206/mjss.538784
  • Gün, A. (2024). Kamu çalışanlarının bilgi güvenliği farkındalığı ve dijital mahremiyet bilinci arasındaki ilişkinin incelenmesi. A. Gün ve O. Akgül (Ed.), Dijitalleşme sürecinde sosyal politikada güncel gelişmeler içinde (s.153-174). Nobel.
  • Haque, S. and Atkison, T. (2018). A forensic enabled data provenance model for public cloud. Journal of Digital Forensics, Security and Law. https://doi.org/10.15394/jdfsl.2018.1570
  • Indama, V. (2022). Digital governance: Citizen perceptions and expectations of online public services. Interdisciplinary Studies in Society, Law, and Politics, 1(2), 12-18. https://doi.org/10.61838/kman.isslp.1.2.3
  • Işıkçı Y. (2017), “E-devlet uygulamalarının hukuk devletine etkisi: yeni kamu işletmeciliği paradigması üzerinden bir değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:15, s.1893-1913.
  • Karadağ, H. (2024). A dynamic capabilities approach to digital transformation in public organizations and the role of big data analytics: a review of literature. Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 13-39. https://doi.org/10.58307/kaytek.1317501
  • Karasoy, H., & Babaoğlu, P. (2020). Türkiye’de elektronik devletten dijital devlete doğru. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(23), 397-416.
  • Kırçova, İ. (2003). E-devlet uygulamaları ve ekonomiye etkileri. İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 38, İstanbul: Acar Matbaacılık.
  • Koyuncu, C. & Ünver, M. (2017). Information and communication technologies (ICTs) and corruption level: Empirical evidence from panel data analysis. The Journal of International Scientific Researches, 2(6), 1-10. doi: 10.23834/isrjournal.322734
  • Köroğlu, Ö. T. (2012), “Kamu iktisadi teşebbüslerinin 1980’den sonra geçirdiği dönüşüm süreci ve istihdam sistemine etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1), s.453-475.
  • Küçüktığlı, A. T., ve Aydın, V. (2017), “Yeni kamu yönetimi bağlamında stratejik planlama anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s.473-492.
  • Linhartová, V. (2017). The role of e-government in mitigating corruption. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Faculty of Economics and Administration, 40, 120-131.
  • Lupu, D. & Lazar, C. G. (2015). Influence of e-government on the level of corruption in some EU and non-EU states. 7th International Conference on Globalization and Higher Education in Economics and Business Administration, GEBA 2013, 365-371. doi: 10.1016/S2212-5671(15)00085-4
  • Noordt, C. v. and Misuraca, G. (2019). New wine in old bottles: chatbots in government. Lecture Notes in Computer Science, 49-59. https://doi.org/10.1007/978-3-030-27397-2_5
  • Özen A., ve Gürel, F. N. (2020), “Kamu denetiminde dijital dönüşüm: Dijital ikiz yöntemi”, İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), s.16-23.
  • Özer, M. A., ve Yıldırım, S. (2023), “Küreselleşmenin kamu hizmetine yansıması ve türk kamu yönetimine etkisi”, Sakarya Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, 2(1), s.61-87.
  • Polat, Z. A. (2023). The transformation from e-government to e-land administration in türkiye: a swot-based assessment analysis. International Journal of Engineering and Geosciences, 8(3), 290-300. https://doi.org/10.26833/ijeg.1152715
  • Polemi, D. and Douligeris, C. (2010). Sweb: an advanced mobile residence certificate service. Next Generation Society. Technological and Legal Issues, 421-430. https://doi.org/10.1007/978-3-642-11631-5_38
  • Sebetci, Ö. and Aksu, G. (2014). Evaluating e-government systems in turkey: the case of the 'e-movable system'. Information Polity, 19(3,4), 225-243. https://doi.org/10.3233/ip-140341
  • Şahin, Ali (2007), “Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İletişim ve Bu Konuda Düzenlenen Bir Anket Çalışmasının Sonuçları”, Maliye Dergisi, 152, s.81-101.
  • Şentürk, S. H. & Karakurt, B. (2019). Türkiye’de e-maliye uygulamaları: Tarihsel bir bakış. B. Parlak ve K. C. Doğan (Ed.), E-yönetişim, kavramsal/kuramsal çerçeve, ülke incelemeleri ve Türkiye’ye yansımaları (ss. 547-572) içinde. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • TÜİK (2024). Türkiye İstatistik Kurumu, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2024-53492
  • Uçkan, Ö. (2003). E-Devlet, e-demokrasi ve Türkiye kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması için strateji ve politikalar-I. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Uslu, H. (2023). Dijital dönüşüm ve kamu hizmetleri yönetimde yenilikçi yaklaşımlar ve zorluklar. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 15-31.
  • Ünal, F., & Kiraz, İ. (2016). Türkiye’de e-devlet uygulamalarının kamu hizmetlerinin sunumunda etkinliği: Adalet Bakanlığı UYAP bilişim sistemi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 437-450.
  • Yaman M., Bilgin, A., & Çakır, E. (2020), “Dijital çağda kamu yönetimi lisans müfredatları: Türkiye üzerine bir inceleme”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.28-40
  • Yıldız, M., ve Karakaya Polat, R. (2012). Türkiye’deki e-devlet araştırma ve uygulamalarının eleştirel bir değerlendirmesi ve öneriler. E- devlet kamu yönetimi ve teknoloji ilişkisinde güncel gelişmeler (ss.623-648), Ankara: NOBEL.
  • Zeybek, B. and Öztürk, İ. (2021). Dijitalleşme ve etik sorunlar: nesnelerin i̇nterneti teknolojisini gözetim, gizlilik, güvenlik kapsamında değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55), 1-15. https://doi.org/10.47998/ikad.932173
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Information Systems Organisation and Management, E-State
Journal Section İnceleme Makalesi
Authors

Rabia Rana Sarı 0009-0005-7808-7876

Early Pub Date January 3, 2025
Publication Date January 3, 2025
Submission Date December 23, 2024
Acceptance Date January 3, 2025
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Sarı, R. R. (2025). Dijitalleşen Kamu Hizmetleri: İnternetin Kamu Kurumlarıyla Etkileşimdeki Rolü. Bilgi Teknolojileri Ve İletişim Dergisi, 2(2), 63-82.