Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim Programında Eğitim Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri

Year 2022, , 0 - 0, 30.06.2022
https://doi.org/10.48174/buaad.51.1

Abstract

Araştırma 2019-2020 Bahar Dönemi’nde Anadolu’da bulunan bir vakıf üniversitesinde uzaktan eğitim lisansüstü programında öğrenim gören 42 katılımcı ile yürütülmüştür. Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim lisansüstü programında öğrenim gören öğrencilerin almış oldukları eğitim ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Çalışma kapsamında nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan görüş anketi ile toplanmıştır. Araştırmada görüş anketi kullanılarak çalışma grubunun 15 haftalık uzaktan eğitim dersleri ile ilgili değerlendirme yapmaları istenilmiştir. Araştırmada yer alan katılımcılardan %22,4’ü zaman tasarrufu, %19,4’ü zaman esnekliği, %14,9’u kolay erişim, %1,5’u ise ekonomiklik gibi yönlerden uzaktan eğitimin kendilerine faydalar sağladığını belirtmektedirler. Ayrıca Araştırmada yer alan katılımcılar tarafından uzaktan eğitimin olumsuz yönleri olarak %20 uygulama yapma yetersizliği, %20 motivasyon eksikliği ve dikkat dağınıklığının fazla olması ve %4 ders süreliğinin kısalığı ve beden dili kullanımının kısıtlı olması gibi durumlar belirtilmektedir. Katılımcıların %16,8’i çift yönlü iletişim ile öğrenciler daha aktif hala getirilirse uzaktan eğitim derslerindeki başarının artacağını beyan ettiği görülmektedir. Katılımcıların uzaktan eğitimin özellikle kendilerinin meslek gelişimlerine katkısı olduğunu belirttikleri tespit edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler sonucunda uzaktan eğitimin günümüzde eğitimin vazgeçilmez bir parçasını oluşturduğu, teknik problemlerin aşılarak, içeriklerin etkin hale getirilmesi ve öğrencilerin derslere aktif katılımının sağlanmasının önemli olduğu değerlendirilmektedir. Uzaktan eğitim uygulamalarında ders sürelerinin artırılması ile özellikle mesleki gelişim programları için yüz yüze eğitime göre tercih edilebileceği değerlendirilmektedir

References

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. & Kılcan, B. (2016). “Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9 (2), 285-309.
  • Aktürk, C. (2017). Uzaktan eğitimin öğretmen adaylarının başarısına etkisi:Kilis 7 aralık üniversitesi örneği. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 1-12.
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., and Alhajhoj, R. H. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technol. Soc. 63,101317.
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No 157.
  • Altıntaş Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291–303.
  • Arslan, İ., & Karagül, S. (2020). Küresel bir tehdit (COVID-19 salgını) ve değişime yolculuk. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 1-36.
  • Attri, K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 10(1).
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications.
  • Demiray, U. & Adıyaman, Z. (2002). Kuruluşunun 10. Yılında Açıköğretim Lisesi İle İlgili Çalışmalar Kaynakçası, 2. Baskı, Eskişehir.
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образованиесегодня, (7), 70-72.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502.
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları: Tarihçe ve Gelişim, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 313-320.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296.3.
  • Gillies, R. M. (2008). The effects of cooperative learning on junior high school students' behaviours, discourse and learning during a science-based learning activity. School Psychology International, 29(3), 328-347.
  • Gökdağ, D. (1986). Uzaktan Eğitimde Basılı Materyaller (Açıköğretim Fakültesi Örneği), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No 54.
  • Han, F., & Demirbilek, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Salgını Süresince Yürütülen Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 182-203.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 13(26), 187-204.
  • Kan, A. Ü. ve Fidan, E. K. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studie, 3(2), 23-45.
  • Karoğlu, A.K.K., Çetinkaya, K.B., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Bazı uzaktan eğitim uygulamaları (s. 28-30). Ankara: Pegem.
  • Kırali, F.N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algisina ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • Knipe, D., & Lee, M. (2002). The quality of teaching and learning via videoconferencing. British Journal of Educational Technology, 33(3), 301-311.
  • Kostikova, I., Miasoiedova, S., Razumenko, T., Chernenko, A., & Pochuieva, O. (2019). Teaching English speaking for fce: using facebook as a tool of instructional practice. Amazonia investiga, 8(22), 719-727.
  • MEB (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinin Detayları. www.meb.gov.tr. 18 Kasım 2020.
  • Metin, M., Gürbey, S., & Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Özbay, O. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu, InesJournal Uluslararası Eğitim Bilimler Dergisi, 2(5), 376-391.
  • Özcan, E. K. E. N., Tosun, N., & Eken, D. T. (2020). Covid-19 Salgini ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128.
  • Özçelik, M.H. & Korkmazcan, S. (2016). “Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin sanal ortam tecrübesi (İstanbul Aydın Üniversitesi örneği).” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2).
  • Parlak, B. (2017). “Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz.” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Ryan, M. (1997). Education Casts Wide Net. Tech Web News.
  • Salleh, F. I. M., Ghazali, J. M., Ismail, W. N. H. W., Alias, M., & Rahim, N. S. A. (2020). The impacts of COVID-19 through online learning usage for tertiary education in Malaysia. Journal of critical reviews, 7(8), 147-149.
  • Salyers, V., Carter, L., Barrett, P., & Williams, L. (2010). Evaluating student and faculty with a pedagogical framework. Journal of Distance Education/Revue de l'Éducation à Distance, 24(3).
  • Syvyi, M., Mazbayev, O., Varakuta, O., Panteleeva, N., & Bondarenko, O. (2022). “Distance learning as innovation technology of school geographical education.” ArXiv preprint arXiv:2202.08697.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye'de Yükseköğretimde Uzaktan Eğitimin Tarihi ve Gelişim Süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 91-113.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 278-296.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994). Uzaktan Eğitim: Etkin Uygulama Esasları (Çev: İ. Maviş), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Vlassenko, L., & Bozhok, N. (2014). Advantages and disadvantages of distance learning. National University of Food Technologies, Ukraine.
  • Yalçın İncik, E., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin bu programlara ilişkin görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies.
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yilmaz, Ö., & Özkan, B. (2014). Uzaktan eğitim BÖTE öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 85-94.
  • Yüksel, E. A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303.

Opinions of Students Who Educate in The Distance Education Program on Distance Education

Year 2022, , 0 - 0, 30.06.2022
https://doi.org/10.48174/buaad.51.1

Abstract

The research was carried out with 42 participants studying in a distance education graduate program at a foundation university in Anatolia in the 2019-2020 Spring Term. The aim of this study is to evaluate the opinions of the students studying in the distance education graduate program about the education they have received. The study is qualitative and case analysis type of case study was used. The data obtained in the study were collected with an opinion questionnaire prepared by the researchers. By using the Opinion Questionnaire in the research, the study group was asked to evaluate the 15-week distance education courses. 22.4% of the participants in the research state that distance education provides benefits such as time saving, 19.4% time flexibility, 14.9% easy access, and 1.5% economy. In the light of the answers given by the participants in the research, it is stated that the negative aspects of distance education are 20% inability to practice, 20% lack of motivation and distraction, 4% short course duration and limited use of body language. It is seen that 16.8% of the participants declared that the success in distance education courses will increase if students are made more active with two-way communication. It was determined that the participants stated that distance education especially contributed to professional development. With the results of the study, it is evaluated that distance education is necessary for our age, that it can be preferred over face-to-face education, especially with professional development programs, with measures such as overcoming technical problems, making the content more effective, ensuring active participation of students, increasing course duration.

References

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. & Kılcan, B. (2016). “Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9 (2), 285-309.
  • Aktürk, C. (2017). Uzaktan eğitimin öğretmen adaylarının başarısına etkisi:Kilis 7 aralık üniversitesi örneği. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 1-12.
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., and Alhajhoj, R. H. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technol. Soc. 63,101317.
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No 157.
  • Altıntaş Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291–303.
  • Arslan, İ., & Karagül, S. (2020). Küresel bir tehdit (COVID-19 salgını) ve değişime yolculuk. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 1-36.
  • Attri, K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 10(1).
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications.
  • Demiray, U. & Adıyaman, Z. (2002). Kuruluşunun 10. Yılında Açıköğretim Lisesi İle İlgili Çalışmalar Kaynakçası, 2. Baskı, Eskişehir.
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образованиесегодня, (7), 70-72.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502.
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları: Tarihçe ve Gelişim, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 313-320.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296.3.
  • Gillies, R. M. (2008). The effects of cooperative learning on junior high school students' behaviours, discourse and learning during a science-based learning activity. School Psychology International, 29(3), 328-347.
  • Gökdağ, D. (1986). Uzaktan Eğitimde Basılı Materyaller (Açıköğretim Fakültesi Örneği), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No 54.
  • Han, F., & Demirbilek, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Salgını Süresince Yürütülen Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 182-203.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 13(26), 187-204.
  • Kan, A. Ü. ve Fidan, E. K. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studie, 3(2), 23-45.
  • Karoğlu, A.K.K., Çetinkaya, K.B., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Bazı uzaktan eğitim uygulamaları (s. 28-30). Ankara: Pegem.
  • Kırali, F.N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algisina ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • Knipe, D., & Lee, M. (2002). The quality of teaching and learning via videoconferencing. British Journal of Educational Technology, 33(3), 301-311.
  • Kostikova, I., Miasoiedova, S., Razumenko, T., Chernenko, A., & Pochuieva, O. (2019). Teaching English speaking for fce: using facebook as a tool of instructional practice. Amazonia investiga, 8(22), 719-727.
  • MEB (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinin Detayları. www.meb.gov.tr. 18 Kasım 2020.
  • Metin, M., Gürbey, S., & Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Özbay, O. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu, InesJournal Uluslararası Eğitim Bilimler Dergisi, 2(5), 376-391.
  • Özcan, E. K. E. N., Tosun, N., & Eken, D. T. (2020). Covid-19 Salgini ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128.
  • Özçelik, M.H. & Korkmazcan, S. (2016). “Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin sanal ortam tecrübesi (İstanbul Aydın Üniversitesi örneği).” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2).
  • Parlak, B. (2017). “Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz.” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Ryan, M. (1997). Education Casts Wide Net. Tech Web News.
  • Salleh, F. I. M., Ghazali, J. M., Ismail, W. N. H. W., Alias, M., & Rahim, N. S. A. (2020). The impacts of COVID-19 through online learning usage for tertiary education in Malaysia. Journal of critical reviews, 7(8), 147-149.
  • Salyers, V., Carter, L., Barrett, P., & Williams, L. (2010). Evaluating student and faculty with a pedagogical framework. Journal of Distance Education/Revue de l'Éducation à Distance, 24(3).
  • Syvyi, M., Mazbayev, O., Varakuta, O., Panteleeva, N., & Bondarenko, O. (2022). “Distance learning as innovation technology of school geographical education.” ArXiv preprint arXiv:2202.08697.
  • Şahin, M. (2021). Dünyada ve Türkiye'de Yükseköğretimde Uzaktan Eğitimin Tarihi ve Gelişim Süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 91-113.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 278-296.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994). Uzaktan Eğitim: Etkin Uygulama Esasları (Çev: İ. Maviş), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Vlassenko, L., & Bozhok, N. (2014). Advantages and disadvantages of distance learning. National University of Food Technologies, Ukraine.
  • Yalçın İncik, E., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin bu programlara ilişkin görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies.
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yilmaz, Ö., & Özkan, B. (2014). Uzaktan eğitim BÖTE öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 85-94.
  • Yüksel, E. A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Articles
Authors

Recep Benzer This is me 0000-0002-5339-0554

Semra Benzer 0000-0002-8548-8994

Sinan Çalışıcı This is me 0000-0003-2869-3948

Publication Date June 30, 2022
Acceptance Date June 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Benzer, R., Benzer, S., & Çalışıcı, S. (2022). Uzaktan Eğitim Programında Eğitim Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.48174/buaad.51.1