This study aims to provide an overview and contribute to the related literature by examining the videos created by the students. In this context, a systematic literature review was conducted in addition to a bibliometric analysis that was performed using the bibliographic data from Web of Science directory to identify the common words. Afterwards, word clouds were formed based on the information gathered from titles, keywords, and abstracts of studies. The literature highlights the metacognition category, that is students' thinking about their own learning, with relation to the purpose of use for the student-generated videos. Further, it is observed that the sampling of studies was mostly carried out in the higher education level. In terms of theoretical background, unspecified studies outnumber; theories in which students actively engage such as collaborative learning, constructivist approach and experiential learning stand out.
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin oluşturdukları video çalışmaları ile ilgili alanyazın incelenerek, alanyazına genel bir bakış sunmak ve bu alandaki uygulamaları aydınlatmaktır. Bu bağlamda sistematik literatür incelemesi yapılmıştır. Aynı zamanda sistematik literatür incelmesi için Web of Science dizininden elde edilen bibliyografik veriler kullanılarak ortak kelime analizi yapmaya yarayan bibliyometrik analiz yapılmıştır. Başlık, anahtar kelimeler ve özete göre kelime bulutları elde edilmiştir. Alanyazında öğrenciler tarafından üretilen videoların kullanım amaçlarında öğrencilerin kendi öğrenmesine yönelik düşünmesi anlamına gelen üst biliş kategorisi ön plana çıkmıştır. Yapılan çalışmaların örneklem kademesi olarak çoğunlukla yükseköğretimde yapıldığı görülmüştür. Kuramsal dayanak açısından, belirtilmemiş çalışmaların sayısı daha fazladır; işbirlikli öğrenme, yapılandırmacı yaklaşım ve deneyimsel öğrenme gibi öğrencilerin aktif olarak yer aldığı kuramlar öne çıkmaktadır.
bibliyometrik analiz Öğrencinin oluşturduğu videolar, sistematik alanyazın incelemesi literatür incelemesi
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 2, 2024 |
Publication Date | January 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education