Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının benlik saygıları ve
mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler
açısından farklılık gösterip
göstermediklerini belirlemektir. Çalışma grubu 420 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Araştırmada veriler “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği”, “Arıcak
(1999) Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak
toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Fen bilimleri eğitimi anabilim dalında
okuyan öğrencilerin benlik saygılarının İngiliz dili eğitimi anabilim dalında
okuyan öğrencilere nazaran daha yüksek olduğu; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi,
mezun olunan lise türü, yükseköğretimi tercih sırası ve ailede öğretmen olup
olmama durumu değişkenlerinin benlik saygısı üzerinde anlamlı fark yaratmadığı
belirlenmiştir. Adayların mesleki benlik saygısı düzeylerinin anabilim dalı,
yaş, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü ve ailede öğretmen olup olmama
değişkenlerinden etkilenmediği; ancak cinsiyet ve yükseköğretimdeki tercih
sırası değişkenlerine göre anlamlı değişim gösterdiği tespit edilmiştir.
The goal of this study is to examine whether self esteem and
professional self esteem of teacher candidates vary according to several
variables. The study data was collected with “Rosenberg elf Esteem Scale”,
“Arıcak (1999) Professional Self Esteem Scale” and Personal Data Form. Study findings
show that self esteem of science students is higher than English literature
students and self esteem is not related to gender, age, grade, type of graduted
high school, higher education preference order and presence of a teacher in the
family. Findings also showed that professional self esteem of teacher
candidates is not related to school department, age, grade, type of graduated
high school and presence of a teacher in the family; however there is a
significant relationship between professional self esteem and gender and higher
education preference order.
higher education teacher candidate teaching profession self esteem professional self esteem
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education