Three Nature Training Projects (URL-1) were realized in NPA’s in Isparta
from 2007 to 2010 with 227 participants most of them teachers. In this study it
was aimed to determine main factors had lead those teachers to participate in
and changes arised at the end of the training. Interviews, on the first and the
last day of the courses as well as follow up were conducted with the
participants by using qualitative and quantitative methods. The factor most
effective over the decisions for participating in were found learning more
about Nature and sharing it with their students. They addressed that courses
had supplied great facilities for training their students and considerable
contribution in their career.
Bu makalede[1] çoğunluğu öğretmen 227 katılımcının, 2007-2010 yılları
arasında Isparta’nın milli park ve tabiat parkı gibi korunan doğal alanlarında
(KDA) gerçekleşen 3 doğa eğitim projesine (URL-1) katılmalarında rol oynayan
temel faktörlerin ve katılımcıda eğitim sonunda oluşan değişikliklerin
belirlenmesi amaçlanmıştır.
Eğitimin ilk ve son günü yapılan anketler ile bir izleme anketine ait
veriler nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle değerlendirilmiştir.
Öğretmenlerin katılım kararında en etkili faktörün doğa hakkında daha
fazlasını öğrenmek ve öğrendiklerini öğrencileriyle paylaşmak olduğu tespit
edilmiştir. İzleme anketleri aldıkları doğa eğitiminin, kendilerine,
öğrencilerini eğitmede büyük imkânlar sağladığını ve mesleklerine önemli
katkı sağladığının belirten katılımcıların IDE Projelerinde edindikleri
müktesebatın meslek hayatlarında kayda değer yararlar sağladığını göstermiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education