Bir manevi terbiye metodu olarak tasavvuf, din eğitimi ile yakından ilişkili bir disiplindir. Bu makalenin amacı, tasavvuf öğretiminin örgün din eğitimi içerisindeki durumunu ders kitapları çerçevesinde incelemektir. Çalışma sonunda; ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitapları içerisinde tasavvuf öğretimine yeterince yer verilmediği, ahlak ile tasavvufi öğretiler arasında çok fazla bağlantının kurulmadığı ve tasavvufun değer eğitimi ile yeterince ilişkilendirilmediği tespit edilmiştir.
Islamic mysticism as a spiritual educational method is a discipline closely related with
religious education. The aim of the essay is to examine the state of Islamic mysticism teaching in the
formal religious education according to the textbooks. At the end of the study, it has been determined that
there is no enough appearance Islamic mysticism teaching in the textbooks of course of religion culture
and ethics for secondary education, making connection between ethics and Islamic mystical principles far
too much and not sufficiently establishing Islamic mysticism relations with values education.
Islamic mysticism islamic mysticism teaching course of religion culture and ethics textbook
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 8, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education