Research Article
BibTex RIS Cite

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Tasavvuf Öğretimi

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 140 - 151, 08.06.2013

Abstract

Bir manevi terbiye metodu olarak tasavvuf, din eğitimi ile yakından ilişkili bir disiplindir. Bu makalenin amacı, tasavvuf öğretiminin örgün din eğitimi içerisindeki durumunu ders kitapları çerçevesinde incelemektir. Çalışma sonunda; ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitapları içerisinde tasavvuf öğretimine yeterince yer verilmediği, ahlak ile tasavvufi öğretiler arasında çok fazla bağlantının kurulmadığı ve tasavvufun değer eğitimi ile yeterince ilişkilendirilmediği tespit edilmiştir.

References

  • Akgül, M., Albayrak, A. vd. (2011). 12. Sınıf Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı, 4. Baskı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Ayhan, H. (1995). Eğitim Bilimine Giriş, İstanbul: Şule.
  • Bardakçı, M. N. (2000). Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Isparta: Fakülte.
  • Bilgin, B. ve Selçuk, M. (1999). Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara: Gün.
  • Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 187, 39-51.
  • Demirel, Ö. ve Kıroğlu K (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Ankara: Pegema.
  • Ergün, M. (1997). Yunus Emre’de Tasavvuf ve Eğitim, Ankara: Ocak.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Yelkentepe.
  • Genç, E. (2006). Menâkıbnâme Edebiyatında İnsan Eğitimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gözütok, Ş. (1996). Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi, İstanbul: Seha.
  • Gözütok, Ş. (1992). Bir Din Eğitimi Disiplini Olarak Tasavvuf, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • karşı duyarlı olur. Dinimizin sakınmamızı istediği davranışlar ve kötü alışkanlıkların bireysel ve
  • toplumsal zararlarını irdeler ve bunlara çözümler üretir. Başkalarının haklarına saygılı davranarak kul
  • hakkı konusunda duyarlı olur. Bireyin güzel ahlak sahibi olmasında dinin rolünü fark eder. İslam’ın
  • ahlaki değerlerini öğrenerek ahlaklı davranma konusunda duyarlı olur.
  • Kılıç, A. ve Seven, S.(2002). Konu alanı Ders Kitabı İncelemesi, Ankara: Pegema.
  • MEB (2010). Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2010a). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuzkan, F.(1993). Eğitim Terim Sözlüğü, Ankara: Emel.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: ÖSYM.
  • Özeri, Z. N. (2004). Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, İstanbul: DEM.
  • Selçuk, M. (1991). Çocuğun Eğitiminde Dînî Motifler, Ankara: TDV.
  • Yılmaz, H. K. (2000). Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Ensar.
  • Yılmaz, H. K. (2006). Gönül Penceresinden, İstanbul: Erkam.

Islamic Mysticism Teaching In The Textbook Of Religion Culture And Ethics

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 140 - 151, 08.06.2013

Abstract

 Islamic mysticism as a spiritual educational method is a discipline closely related with
religious education. The aim of the essay is to examine the state of Islamic mysticism teaching in the
formal religious education according to the textbooks. At the end of the study, it has been determined that
there is no enough appearance Islamic mysticism teaching in the textbooks of course of religion culture
and ethics for secondary education, making connection between ethics and Islamic mystical principles far
too much and not sufficiently establishing Islamic mysticism relations with values education.

References

  • Akgül, M., Albayrak, A. vd. (2011). 12. Sınıf Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı, 4. Baskı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Ayhan, H. (1995). Eğitim Bilimine Giriş, İstanbul: Şule.
  • Bardakçı, M. N. (2000). Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Isparta: Fakülte.
  • Bilgin, B. ve Selçuk, M. (1999). Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara: Gün.
  • Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 187, 39-51.
  • Demirel, Ö. ve Kıroğlu K (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Ankara: Pegema.
  • Ergün, M. (1997). Yunus Emre’de Tasavvuf ve Eğitim, Ankara: Ocak.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Yelkentepe.
  • Genç, E. (2006). Menâkıbnâme Edebiyatında İnsan Eğitimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gözütok, Ş. (1996). Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi, İstanbul: Seha.
  • Gözütok, Ş. (1992). Bir Din Eğitimi Disiplini Olarak Tasavvuf, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • karşı duyarlı olur. Dinimizin sakınmamızı istediği davranışlar ve kötü alışkanlıkların bireysel ve
  • toplumsal zararlarını irdeler ve bunlara çözümler üretir. Başkalarının haklarına saygılı davranarak kul
  • hakkı konusunda duyarlı olur. Bireyin güzel ahlak sahibi olmasında dinin rolünü fark eder. İslam’ın
  • ahlaki değerlerini öğrenerek ahlaklı davranma konusunda duyarlı olur.
  • Kılıç, A. ve Seven, S.(2002). Konu alanı Ders Kitabı İncelemesi, Ankara: Pegema.
  • MEB (2010). Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2010a). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuzkan, F.(1993). Eğitim Terim Sözlüğü, Ankara: Emel.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: ÖSYM.
  • Özeri, Z. N. (2004). Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, İstanbul: DEM.
  • Selçuk, M. (1991). Çocuğun Eğitiminde Dînî Motifler, Ankara: TDV.
  • Yılmaz, H. K. (2000). Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Ensar.
  • Yılmaz, H. K. (2006). Gönül Penceresinden, İstanbul: Erkam.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir Çekin

Publication Date June 8, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çekin, Y. D. D. A. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Tasavvuf Öğretimi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 1(1), 140-151.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education