Değişimin hızlı bir biçimde yaşandığı ve bütün dünya toplumlarını etkilediği içinde
yaşadığımız uzay çağında yabancı dil öğretim/öğreniminde de öncelikli değerlerde farklılaşmalar
gözlemlenmektedir. Artık günümüzde herhangi bir yabancı dilde sözel anlama ve anlatım becerilerinin
geliştirilmesi ve etkin kullanımı dilin diğer birimlerinin öğretiminin önüne geçmiştir.
Doğal olmayan ortamlarda erken yaşta yabancı dil öğretimi toplumun bu yöndeki beklentilerine
kesin bir çözüm olmamakla birlikte söz konusu literatür, çocukların gerek doğal ortamlarda gerekse
öğretimin okullarda gerçekleştirildiği doğal olmayan ortamlarda yabancı dilde sözel anlama ve anlatım
becerilerini geliştirme ve sonraki dönemlerde etkin olarak kullanmada gençlerden ve yetişkinlerden daha
başarılı oldukları sonucunu ortaya koymaktadır. Biz bu çalışmamızda yabancı dil öğretiminin uygulandığı
ilköğretimin ilk sınıflarında öğrenenlerin sözel anlama ve anlatım becerilerini geliştirmek için ne tür
uygulamaların yapıldığını ve dilin bu alanının öğretiminde yaşanan sorunları tespit etmeyi hedefledik. Bu
amaçla ilgili sınıf yabancı dil öğretmenlerine 3 açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulayarak elde edilen
verileri betimsel (descriptif) yaklaşımla analiz ettik.
Okulda erken yaşta yabancı dil öğretiminde sözel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin
uygulamada yetersiz kaldığını saptamaktayız. Bu yetersizliğin en önemli nedenleri arasında sosyokültürel
koşullar, yabancı dil öğretmenlerinin sözlü dili sınıf içerisinde yeterli düzeyde kullanmamaları ve
teknolojik donanım eksikliği sıralanabilir.
Differences in primary values of foreign language teaching / learning are observed in
the space age we live in, that influence the people all around the world and in which the change is quite
rapid. Nowadays, the effective use of oral language skills has surpassed the other language skills.
Even if foreign language teaching in early childhood in non-natural environments is not a
definitive solution to society's expectations, the literature prove that children are more successful than
the young people and adults in improving the oral language skills of a foreign language and in using
effective subsequently in natural environments and non-natural environments such as schools. In this
study, we aimed to identify what kind of applications are implemented for improving the learners' oral
comprehension and expression skills and problems encountered in foreign language teaching in the first
classes of primary school. For this purpose, we have analyzed data obtained via a questionnaire
consisting of three open-ended questions for foreign language teachers of the relevant class by
descriptive (descriptif) approach.
We determined that activities intended for the development of verbal skills in the foreign
language teaching in early childhood in school are inadequate in practice. Socio-cultural conditions,
teachers’ using oral language in the classroom inadequately and the lack of technological equipment can
be cited between the most important reasons of this failure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education