Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik hakkındaki görüşlerinin neler olduğunu, bu görüşlerin, cinsiyete, kıdem süresine ve kurumdaki çalışma süresi değişkenlerine göre değişip değişmediği, son olarak da öğretmenlerin örgütsel sinizm, örgütsel sessizlik ve örgütsel sessizliğin alt boyutları arasındaki görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup-olmadığını belirlemektir. Araştırma kapsamında Bolu ilinde taşımalı eğitim- öğretim yapan 10 ortaokulda görevli 90 öğretmene örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik ölçeği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizde, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, t-testi, kruskal wallis ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin örgütsel sinizm ve sessizlik düzeyleri ile cinsiyet, kıdem ve kurumda çalışma süresi değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri ile örgütsel sessizliğin alt boyutlarından olan okul ortamı, sessizliğin kaynağı ve izolasyon boyutu arasında orta düzeyde pozitif ilişki olduğu görülmektedir.
The aim of this research is to identify what the teacher’s perceptions are on
organizational cynicism (OC) and organizational silence (OS) and whether these views change according
to gender, years of experience and years of office in organization. Also it’s tired to define if there is
meaningful relation between teachers’ views on OC, OS and its sub-dimensions. Within the scope of this
study, OC and OS scale were applied to 90 teachers working in 10 different transportational teaching
schools in Bolu. In the analysis of researchfindings, percentage, frequency, avarage, Standard deviation,
t-test, Kruskal Wallis and correlation analysis were used. According to the findings of the research; there
is not a significant difference between the teacher’s levels of OC, OS and gender, years of experience
and years of office in organization. However, it’s found that there is avarage positive relation between
OC level of teachers and school environment, source of OS and isolation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education