Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki öz-yeterlik algılarını cinsiyet, sınıf, bölüm ve öğretim durumu değişkenleri açısından incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, araştırma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 181 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Kılınç (2011)’ın geliştirdiği “Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Öz Yeterlik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde cinsiyet, öğretim durumu (I. ve II.öğretim) ve sınıf düzeyi faktörlerinin ölçme ve değerlendirme konusundaki öz-yeterliğe etkisi bağımsız örneklemler için t testi; sınıf değişkeninin ölçme ve değerlendirme konusundaki öz-yeterliğe etkisi ise tek yönlü Anova ile incelenmiştir.. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik algılarının cinsiyet, öğretim durumu, sınıf değişkeni ve bölüm değişkenlerine göre istatistiksel olarak önemli bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
Purpose of this study is to analyze pre-service teachers’ self-efficacy perceptions in
measurement and evaluation in terms of gender, grade level, department and being a student of day
and evening classes. In this study, survey model was used and study was carried out on 181 pre-service
teachers in Education Faculty of Abant Izzet Baysal University in the spring semester of 2012-2013
academic years. In this study “A perceptual scale for measurement and evaluation of pre-service
teachers’ self-efficacy in education” developed by Kılınç (2011), was used as data collection instrument.
To examine the effect of sex, grade level and being a student of morning and evening classes’ factors,
independent samples t-test was used and one way ANOVA was used to examine class factor effect on
perceptions of pre-service teachers in measurement and evaluation. At the end of the research it is
found no statistically significant difference between gender, grade level, being a student of day and
evening classes, department and measurement and evaluation perception of pre-service teachers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education