Zihin yönetimi Antoine de La Garanderie’nin araştırmalarıyla gündeme gelen bir eğitim
yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın amacı kişinin kendi zihinsel işlev ve süreçlerinin farkına varmasını, bunları
geliştirerek etkili kullanmasıdır. Eğitim ve günlük çalışmalarda bireyin zihnini iyi yönetmesi ve başarılı olması
hedeflenmektedir. Zihni iyi yönetmek için beş işlem ve süreç üzerinde durulmaktadır. Bunlar dikkat,
hatırlama, anlama, düşünme, hayal etme ile ilgili zihinsel işlem ve süreçler olmaktadır. Bunları düzenleme,
geliştirme ve etkili kullanma zihni iyi yönetmenin temelini oluşturmaktadır. Bu becerileri geliştirmek için
düzenli eğitim yapılması gerekmektedir. Eğitim sürecinde öğrencilere zihinlerinin çalışma biçimini
öğrenmeleri ve daha etkili çalıştırma yollarını keşfetmeleri için gerekli bilgiler, beceriler, yöntem ve teknikler
öğretilmektedir. Zihnini tanıma, becerileri geliştirme ve zihinsel bağımsızlığa ulaşma gibi üç aşamada
yürütülen eğitim çalışmaları çoğu ülkede öğretmen ve öğrencilere verilmektedir. Son yıllarda yönetici ve
liderlere de verildiği ve etkili olduğu görülmektedir.
De La Garanderie A. (1990).Pour une pédagogie de l'intelligence, Paris: Le Centurion.
De La Garanderie A. (1997). Critique de la raison pédagogique, Paris: Nathan.
Evano, Chantal (1999). La gestion mentale, un autre regard, une autre écoute en pédagogie, Nathan Pédagogie, France
Famenne, Oriane (2010). La gestion mentale au secours de la mémorisation, www.reussitschool.be
Famenne, Oriane (2010). Gestion mentale et lecture, Apprendre à aimer lire et à comprendre. www.reussitschool.be
Giordan, A.et De Vecchi, G.(1987). Les origines du savoir, Neuchâtel: Delachaux et Niestlé.
Güneş, Firdevs (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Ankara: PegemA.
Güneş, Firdevs (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma, Ankara: Nobel.
Güneş, Firdevs (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Ankara: Nobel.
IUFM de Melun (1998). Dossier Liberté, Autonomie, Socialisation éducation enfantine, centre de formation AIS de Créteil.
Le Meignen, Marie-France (2000). Faites-les réussir. Gestion Mentale, évaluation formative, pédagogie par objectifs, Initiative & Formation
Marbeau, V. (1992) L'apprentissage de l'autonomie et son impact sur les diverses situations d’apprentissage, CRDP Poitou-Charentes.
Nickerson, R. S. (1988). « On Improving Thinking Through Instruction » dans Review of Research in Education, vol. 15, 1988, p. 3-57.
Olivetti, Monique et Olivetti Philippe (2009). Présentation de la Gestion Mentale ou Pédagogie des Gestes Mentaux, l’Institut Français de Gestion Mentale.
Romano, G. (1992). Comment favoriser le développement des habiletés de pensée chez nos élèves, Pédagogie Collégiale, 6 (1)
Sendov, Blagovest (1997). Vers une Sagesse Universelles, Perspectives, UNESCO, XXVII (3)
Mental management is an educational approach that has become a current issue by
Antoine de La Garanderie’s researches. The aim of this approach is to create awareness in individuals on
their own mental activities and processes and to make them develop and use them effectively. Educational
studies aims at helping individuals manage their minds well and be successful. There are five activities and
processes to manage mind well. These are: attention, retrieval, comprehension, thinking and imagining.
Organizing, improving and using them efficiently constitute the basis of mental management. In order to
develop these skills, it is necessary to provide systematic education. Necessary knowledge, skills, methods
and techniques are taught students in order to help them learn how their minds work and to help them
discover the ways to work their minds more efficiently in the education process. Carried out in three steps,
which are getting to know the mind, developing skills and attaining mental independence, this training is
provided for teachers and students in many countries. More recently, this training has been provided for
managers and leaders and has been found to be effective.
De La Garanderie A. (1990).Pour une pédagogie de l'intelligence, Paris: Le Centurion.
De La Garanderie A. (1997). Critique de la raison pédagogique, Paris: Nathan.
Evano, Chantal (1999). La gestion mentale, un autre regard, une autre écoute en pédagogie, Nathan Pédagogie, France
Famenne, Oriane (2010). La gestion mentale au secours de la mémorisation, www.reussitschool.be
Famenne, Oriane (2010). Gestion mentale et lecture, Apprendre à aimer lire et à comprendre. www.reussitschool.be
Giordan, A.et De Vecchi, G.(1987). Les origines du savoir, Neuchâtel: Delachaux et Niestlé.
Güneş, Firdevs (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Ankara: PegemA.
Güneş, Firdevs (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma, Ankara: Nobel.
Güneş, Firdevs (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Ankara: Nobel.
IUFM de Melun (1998). Dossier Liberté, Autonomie, Socialisation éducation enfantine, centre de formation AIS de Créteil.
Le Meignen, Marie-France (2000). Faites-les réussir. Gestion Mentale, évaluation formative, pédagogie par objectifs, Initiative & Formation
Marbeau, V. (1992) L'apprentissage de l'autonomie et son impact sur les diverses situations d’apprentissage, CRDP Poitou-Charentes.
Nickerson, R. S. (1988). « On Improving Thinking Through Instruction » dans Review of Research in Education, vol. 15, 1988, p. 3-57.
Olivetti, Monique et Olivetti Philippe (2009). Présentation de la Gestion Mentale ou Pédagogie des Gestes Mentaux, l’Institut Français de Gestion Mentale.
Romano, G. (1992). Comment favoriser le développement des habiletés de pensée chez nos élèves, Pédagogie Collégiale, 6 (1)
Sendov, Blagovest (1997). Vers une Sagesse Universelles, Perspectives, UNESCO, XXVII (3)