BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 360 - 379, 06.01.2014

Abstract

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

References

  • Akın, E. (2009). Görsel İletişimde Mağaradan Markaya, İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Armutçu, E. (2006). Eğitim Fakülteleri Grafik Tasarım Ana Sanat Atölyeleri Ders İçerikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme, (Çev.Rahmi Öğdül), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Atan, A. (2000). Bilgi Çağında Sanat Eğitimi. Bilgi Çağı ve Sanat Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s. 32-38.
  • Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Bölükoğlu, H.İ. (2004). Grafik Tasarım Eğitiminin Toplumsal Sorunların Kavranmasındaki Rolü. 2. Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. s: 75-79
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (1994). Eğitimde Sanat ve Eleştirel Düşünme. Sanat Eğitiminin Geleceği. Ankara: Mert Matbaası. s: 78,82
  • Karamustafa, S. (1992). Grafik Sanatlarda Çağdaşlık Sorunsalı. Geçmişiyle Geleceği Arasında Kıvranan Sanat - Çağdaşlık Sorunları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. s: 109-146
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Oktay, A. (1994). Sanat Eğitiminin Önemi ve Sanatın Geleceği. Sanat Eğitiminin Geleceği. Ankara: Mert Matbaası. s: 16,21
  • Temel Tasarım. (2010, 24.12) Temel tasarım nedir? http://temeltasarim.net/ (Erişim tarihi: 24.12 2010).
  • Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar, Tarih-Tasarım-Teknoloji. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Türker, İ. H. (2009). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri’nde Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimine Ne Oldu? 9Th. Internatıonal Educatıonal. Technology Conference. Hacettepe Unıversıty. Ankara – Turkey. Hacettepe Unıversıty. s: 685-688
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnklap Yayınları.
  • Y.Ö.K., (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.

Resim-İş Eğitimi Programları Grafik Ana Sanat Ders İçerikleri ve İşleniş Biçimleri

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 360 - 379, 06.01.2014

Abstract

Türkiye’de Resim-iş eğitimi programlarındaki öğretim elemanları ile dersler, ders içerikleri
ve işleniş biçimleri konularında yapılan görüşmeler sırasında, tüm fakültelerde uygulanması öngörülen
Eğitim Fakülteleri ortak programının uygulama aşamasında bölümden bölüme değişiklikler gösterdiği
fark edilmiştir. Bu farklılıkların ortaya konması ve mevcut durumun göz önüne serilerek
yapılabileceklerin tartışmaya açılması fikri, bu araştırmanın yapılmasına sebep olmuştur.
Araştırmanın amacı; Türkiye’deki Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Ana Sanat Dallarında 6 dönem boyunca
okutulan derslerin mevcut durumunun ne olduğunun ortaya konulmasıdır. Veriler, bir anket aracılığı ile
toplanmıştır. Ankette grafik ana sanat derslerinde var olan durum ve uygulamada karşılaşılan sorunlar ile
ilgili sorular yer almaktadır. Araştırma sonucunda, elde edilen veriler değerlendirilmiş ve ortak
uygulamaya yönelik alternatif bir içerik önerisi sunulmuştur.

References

  • Akın, E. (2009). Görsel İletişimde Mağaradan Markaya, İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Armutçu, E. (2006). Eğitim Fakülteleri Grafik Tasarım Ana Sanat Atölyeleri Ders İçerikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme, (Çev.Rahmi Öğdül), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Atan, A. (2000). Bilgi Çağında Sanat Eğitimi. Bilgi Çağı ve Sanat Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s. 32-38.
  • Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Bölükoğlu, H.İ. (2004). Grafik Tasarım Eğitiminin Toplumsal Sorunların Kavranmasındaki Rolü. 2. Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. s: 75-79
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (1994). Eğitimde Sanat ve Eleştirel Düşünme. Sanat Eğitiminin Geleceği. Ankara: Mert Matbaası. s: 78,82
  • Karamustafa, S. (1992). Grafik Sanatlarda Çağdaşlık Sorunsalı. Geçmişiyle Geleceği Arasında Kıvranan Sanat - Çağdaşlık Sorunları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. s: 109-146
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Oktay, A. (1994). Sanat Eğitiminin Önemi ve Sanatın Geleceği. Sanat Eğitiminin Geleceği. Ankara: Mert Matbaası. s: 16,21
  • Temel Tasarım. (2010, 24.12) Temel tasarım nedir? http://temeltasarim.net/ (Erişim tarihi: 24.12 2010).
  • Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar, Tarih-Tasarım-Teknoloji. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Türker, İ. H. (2009). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri’nde Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimine Ne Oldu? 9Th. Internatıonal Educatıonal. Technology Conference. Hacettepe Unıversıty. Ankara – Turkey. Hacettepe Unıversıty. s: 685-688
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnklap Yayınları.
  • Y.Ö.K., (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Halil Türker

Fatih Özdemir

Publication Date January 6, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Türker, İ. H., & Özdemir, F. (2014). Resim-İş Eğitimi Programları Grafik Ana Sanat Ders İçerikleri ve İşleniş Biçimleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 360-379.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education