BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 141 - 154, 06.01.2014

Abstract

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

References

  • Arabacı, R. (2009). The affect of computer and internet supported chess instruction on university students. International Journal of Human Science, 674-682.
  • Dauvergne, P. (2000). Benefits Of Chess In Education. P. Dauvergne, & P. S. McDonald, Benefits
  • Of Chess In Education (s. 39-47). Dede, Y. (2003). ARCS MOotivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik
  • Motivasyonlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 173-182. Dursun, Ö., & Odabaşı, H. (2011). Çoklu Ortam Tasarımı. Encyclopedia Britannica. (2013, 11 20). Encyclopedia Britannica: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/109655/chess/80428/History adresinden alındı
  • Graham, A. (2006). Benefits Of Chess In Education. A. Graham, & P. S. McDonald, Benefits Of
  • Chess In Education (s. 15-19). Güler, M., & Sağlam, N. (2002). Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin ve Çalışma
  • Yapraklarının Öğrencilerin Başarısı ve Bilgisayara Karşı Tutumlarına Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 117-126. Keller, J. M. (1999). Using the ARCS Motivatioal Precess in Computer-Based Instruction and Distance Education. New Directions for Teaching and Learning(78), 39-47.
  • Köksal, A. (2006). Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 17
  • Kulaç, O., & Daban, S. (2012). Okul Öncesi Öğretmenler İçin Satranç Öğretimi Kaynak Programı.
  • M.E.B. (2006). İlköğretim Satranç Dersi Öğretm Programı ve Kılavuzu 1-8. Sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Odabaşı, F. (1998). Blgisayar Destekli Eğitim. Y. Hoşcan, Bilgisayar (s. 133-147). Eskişehir:
  • Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Online Chess Lessons. (2013, 11 20). Online Chess Lessons: http://www.youtube.com/user/OnlineChessLessons adresinden alındı
  • Palm, C. (1990). Benefits Of Chess In Education. C. Palm, & P. S. McDonald, Benefits Of Chess In Education (s. 19-21).
  • Perkmen, S., & Öztürk, A. (2009). Multimedia ve Görsel Tasarım. Satranç Dersleri. (2013, 11 20). Satranç Dersleri: http://www.youtube.com/watch?v=GFjBq5IsF9U&list=PLxrgvRt_aRIFFmUJ7LQXsc4Xh_
  • XG2Q8XV adresinden alındı Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C., & Gür, H. (2008). An Investigation on Computer Attitudes of
  • Elementary School Students: Balıkesir Sample. Elementary Education Online, 785-799. Türkiye Satranç Federasyonu. (2013, 11 20). 11 20, 2013 tarihinde Türkiye Satranç
  • Federasyonu: http://www.tsf.org.tr/federasyon/tarihce adresinden alındı Türkiye Satranç Federasyonu. http://www.tsf.org.tr/ adresinden alındı (2013, 11 20). Türkiye Satranç Federasyonu:
  • Using the ARCS Motivational Process. (tarih yok). New Directions For Teaching And Learning. Wikipedia The Free Encyclopedia. (2013, 11 20). 11 20, 2013 tarihinde Wikipedia The Free
  • Encyclopedia: http://en.wikipedia.org/wiki/ADDIE_Model adresinden alındı

İlköğretim Seçmeli Satranç Dersi Başlangıç Düzeyi Birinci Basamak Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımı

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 141 - 154, 06.01.2014

Abstract

Bu çalışmada satranç öğretiminde kullanılmak üzere, öğrenme teorileri, öğretim tasarım
modelleri, çoklu ortam öğeleri ve görsel tasarım prensiplerine uygun, ilköğretim okullarında seçmeli olarak
verilen satranç dersinin başlangıç düzeyi birinci basamak konularını kapsayan, bilgisayar destekli yardımcı
öğretim materyali hazırlanması amaçlanmıştır. Öğretim materyali, ADDIE öğretim tasarım modelinin
basamakları temel alınarak geliştirilmiştir. Ayrıca geliştirme aşamasında ARCS motivasyon modelinin özellikleri
de dikkate alınmıştır. İlköğretim satranç programındaki hedef ve kazanımlar doğrultusunda, literatürde yer
alan satranç öğretiminde karşılaşılan sınırlılıklar araştırılmış ve bu sınırlılıkları gidermek için çeşitli etkinlikler
tasarlanmıştır. Geliştirilmenin her aşamasında, daha önce hiç satranç dersi almamış öğrencilerin materyali
kullanmaları sağlanarak, uygulamada karşılaşılan problemler giderilmiştir. Kullanan öğrencilerin ve
öğretmenlerin talepleri doğrultusunda geliştirmeler yapılmıştır. Hazırlanan materyal, kullanıcı girişi, ön test,
son test, sesli ve yazılı konu anlatımları, oyunlar, ünlülerden sözler, bilgisayar karşı satranç oynama ve sözlük
bölümlerinden oluşmaktadır. Hazırlanan materyalin ilköğretim okullarında seçmeli satranç dersinin
öğretmenler ve öğrenciler açısından daha verimli geçmesine yardımcı olması beklenmektedir.

References

  • Arabacı, R. (2009). The affect of computer and internet supported chess instruction on university students. International Journal of Human Science, 674-682.
  • Dauvergne, P. (2000). Benefits Of Chess In Education. P. Dauvergne, & P. S. McDonald, Benefits
  • Of Chess In Education (s. 39-47). Dede, Y. (2003). ARCS MOotivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik
  • Motivasyonlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 173-182. Dursun, Ö., & Odabaşı, H. (2011). Çoklu Ortam Tasarımı. Encyclopedia Britannica. (2013, 11 20). Encyclopedia Britannica: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/109655/chess/80428/History adresinden alındı
  • Graham, A. (2006). Benefits Of Chess In Education. A. Graham, & P. S. McDonald, Benefits Of
  • Chess In Education (s. 15-19). Güler, M., & Sağlam, N. (2002). Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin ve Çalışma
  • Yapraklarının Öğrencilerin Başarısı ve Bilgisayara Karşı Tutumlarına Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 117-126. Keller, J. M. (1999). Using the ARCS Motivatioal Precess in Computer-Based Instruction and Distance Education. New Directions for Teaching and Learning(78), 39-47.
  • Köksal, A. (2006). Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 17
  • Kulaç, O., & Daban, S. (2012). Okul Öncesi Öğretmenler İçin Satranç Öğretimi Kaynak Programı.
  • M.E.B. (2006). İlköğretim Satranç Dersi Öğretm Programı ve Kılavuzu 1-8. Sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Odabaşı, F. (1998). Blgisayar Destekli Eğitim. Y. Hoşcan, Bilgisayar (s. 133-147). Eskişehir:
  • Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Online Chess Lessons. (2013, 11 20). Online Chess Lessons: http://www.youtube.com/user/OnlineChessLessons adresinden alındı
  • Palm, C. (1990). Benefits Of Chess In Education. C. Palm, & P. S. McDonald, Benefits Of Chess In Education (s. 19-21).
  • Perkmen, S., & Öztürk, A. (2009). Multimedia ve Görsel Tasarım. Satranç Dersleri. (2013, 11 20). Satranç Dersleri: http://www.youtube.com/watch?v=GFjBq5IsF9U&list=PLxrgvRt_aRIFFmUJ7LQXsc4Xh_
  • XG2Q8XV adresinden alındı Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C., & Gür, H. (2008). An Investigation on Computer Attitudes of
  • Elementary School Students: Balıkesir Sample. Elementary Education Online, 785-799. Türkiye Satranç Federasyonu. (2013, 11 20). 11 20, 2013 tarihinde Türkiye Satranç
  • Federasyonu: http://www.tsf.org.tr/federasyon/tarihce adresinden alındı Türkiye Satranç Federasyonu. http://www.tsf.org.tr/ adresinden alındı (2013, 11 20). Türkiye Satranç Federasyonu:
  • Using the ARCS Motivational Process. (tarih yok). New Directions For Teaching And Learning. Wikipedia The Free Encyclopedia. (2013, 11 20). 11 20, 2013 tarihinde Wikipedia The Free
  • Encyclopedia: http://en.wikipedia.org/wiki/ADDIE_Model adresinden alındı
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşen Karamete

Hüseyin Güneş

Publication Date January 6, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Karamete, A., & Güneş, H. (2014). İlköğretim Seçmeli Satranç Dersi Başlangıç Düzeyi Birinci Basamak Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımı. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 141-154.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education