Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumlarını ölçmek
amacıyla bir ölçme aracı geliştirmek ve bu ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymaktır. Bu amaçla
oluşturulan 36 maddelik deneysel form 298 öğretmen adayına uygulanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizlerinden sonra ölçek, İşbirliğini destekleyici tutumlar (15 madde) ve İşbirliğini engelleyici
tutumlar (10 madde), alt ölçeklerinden toplamda 25 maddeden oluşan iki faktörlü bir yapı göstermektedir.
Bu iki faktörün birlikte açıkladıkları toplam varyans 43.62’dir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları; öğretmen
adayı örnekleminde kurulan modelin veriyle yeterli bir uyum gösterdiği (χ²=619.86; sd=274, p.01;
χ²/sd=2.26; SRMR=0.057; RMSEA=0.065; CFI=0.90; IFI=0.90), bu nedenle ölçeğin yapısal geçerliğe sahip
olduğunu göstermektedir. Aile Katılımına Yönelik Tutum Ölçeği’nin toplam puan üzerinden iç tutarlık
katsayısı ise .92 olarak bulunmuştur. Bu bulgulardan yola çıkarak ölçeğin, öğretmen adaylarının aile
katılımına yönelik tutumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education