Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Ödev, eğitimciler arasında sürekli tartışılan ancak bir türlü vazgeçilemeyen bir eğitim
etkinliğidir. Dünyamızda uzun yıllar ödevlerin öğrenci başarısına katkısı olup olmadığı tartışılmış ve
araştırılmıştır. Bu araştırmaların önemli bir bölümünde ödevlerin yararlı olduğu, bir kısmında ise çeşitli
haksızlıklara ve sorunlara neden olduğu öne sürülmüştür. Bunun üzerine bazı dönemlerde ödev üzerinde
çok durulmuş ve öğrencilere sürekli ödev verilmiş, bazı dönemlerde ise gereksiz görülerek
yasaklanmıştır. Ancak son yıllarda eğitim alanındaki bilimsel gelişmeler, eğitim reformları, yeni yaklaşım
ve programlar ödevi yeniden ön plana çıkarmıştır. Günümüz araştırmalarında ödevlerin öğrencilerin dil
ve zihinsel becerilerine, okul başarısına ve yaşam boyu öğrenmeye katkısı açıkça dile getirilmektedir.
Ödevlerin aile içi iletişim ve etkileşim sürecine olumlu etkileri vurgulanmaktadır. Araştırmalarda
ödevlerin eğitim için yararlı etkinlikler olduğu, ancak ödev verirken bazı kural ve ilkelere dikkat edilmesi
gerektiği belirtilmektedir. Bu makalede ödevle ilgili gelişmeler, olumlu ve olumsuz görüşler ve etkileri ele
alınmakta, ödevle ilgili çeşitli öneriler getirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education