Physics education is an
interdisciplinary research area, which was introduced first by physicists and
has been researched for almost forty years. In this study, basic research areas
in physics education, main journals published in this field, national and
international congress and conferences, the pioneer physics education research
groups in the world and their research areas were critically examined. The
present study is a critical research study to find solutions to the questions
of other researchers about the current status and recent trends in this field. In
this respect, this study is conducted to enhance the students, who are
registered undergraduate, graduate and doctoral programs of Science and Physics
Education Majors of College of Education, to gain an overall idea about physics
education research. In addition, by presenting theoretical and current trends,
it aims to provide useful sources for physics educators in their research
articles, thesis and projects.
Fizik eğitimi, ilk olarak
fizikçiler tarafından ortaya konulan ve yaklaşık son kırk yıldır çalışılan
disiplinler arası bir araştırma alanıdır. Bu araştırmada, fizik eğitimi
alanındaki temel çalışma alanları, bu alanda yayın yapan başlıca dergiler,
ulusal ve uluslararası başlıca kongre ve konferanslar ile dünyada fizik eğitimi
alanında çalışmalar yürüten gruplar ve bu grupların çalışma alanları
irdelenmektedir. Bu çalışma, bu alanda çalışan araştırmacıların alanın mevcut
durumu ve alandaki yönelimler ile ilgili sorularına cevap bulabilecekleri bir
eleştirel araştırmadır. Bu bağlamda bu çalışma, Eğitim Fakültelerinin Fizik
Eğitimi ya da Fen Eğitimi bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora
programlarında öğrenim gören öğrencilerin fizik eğitimi alanına bütünsel bir
bakış açısına sahip olmasını sağlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma aynı
zamanda, fizik eğitimi araştırma alanının teorik ve güncel yapısını sunarak bu
alanlarda bilimsel çalışmalar yapan akademisyenlerin makale, tez ya da
projelerinde kaynak sağlamasını amaçlar.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education