The present study aimed to examine the experiences of the 18 senior class pre-service social studies teachers based on virtual tours of the Hermitage, Louvre, and British museums in the scope of the online “Museum Education and Historical Places” course during the COVID-19 Pandemic. The study investigated their views on the benefits of their experience with the aforementioned museums for the purposes of social studies courses. The study design was based on a holistic single case method. Accordingly, the study data was collected by means of the reports of the pre-service teachers, online forum comments, and focus group interviews. Content and descriptive analysis techniques were used to assess the study data. Results of the study suggested a potential use of the virtual collections of museums in social studies teaching from the perspective of pre-service teachers and indicated the extraordinary impact of these experiences on participants. Therefore, the research suggested that an awareness about virtual museum activities should be raised in the undergraduate level to foster a wider and productive use of virtual museums in the educational environment.
Covid-19 Pandemic museum education social studies education teacher education virtual museum
Bu araştırmada COVID 19 virüsü kaynaklı küresel salgın döneminde “Müze Eğitimi ve Tarihi Mekânlar” dersini çevrimiçi alan 18 son sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayının ders içinde Ermitaj, Louvre ve British müzelerine ilişkin sanal müze deneyimleri ve bu müzelerden sosyal bilgiler derslerinde yararlanma potansiyeli ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bütüncül tek durum desenine uygun olarak kurgulanmış olan bu nitel araştırmanın verileri öğretmen adaylarının raporları, çevrimiçi forum yorumları ve odak grup görüşmelerinden elde edilmiştir. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma katılımcıların bakış açısından belirtilen müzelerin sanal koleksiyonlarının sosyal bilgiler öğretimi için önemli bir kaynak özelliği taşıdığını ortaya koymaktadır. Diğer yandan bulgulara dayanarak bu sanal müze deneyimlerinin öğretmen adaylarında mesleki katkıların ötesinde bireysel açıdan da olağanüstü bir etki yarattığını söylemek mümkündür. Bu nedenle araştırma sonuçlarına dayanarak sanal müzelerin eğitim ortamında daha yaygın ve verimli kullanımı için lisans düzeyinde öğretmen adaylarının sanal müze etkinliklerine ilişkin farkındalıklarının ve becerilerinin artırılması gerektiği önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 18, 2024 |
Publication Date | July 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education