Angela Carter’ın eserleri üzerindeki yorumlama anlayışında, özellikle de mitolojiden arındırma işlemini uygulamasında, masalların çok büyük bir etkisi vardır. Carter için esas olan, eski eserlerin yeniden okumalarını yapmaktır ki bu okumalar, onun mitolojiden arındırma vazifesindeki öncelikli amacına odaklanmasını sağlar. Carter, mitolojiden arındırma tekniği sayesinde eski eserlerde olan geleneksel ve istenilen anlamları çıkarıp onları hiçe sayar ve böylece yeniden yazılmış, alışılmışı yıkan tarzdaki eserlerini meydana getirmek için gerekli olan genel görünümü hazırlamış olur. Carter’ın edebi gücü olarak görülen bu mitolojiden arındırma etkisi, kendisinin eski eserleri yeniden okumasıyla, ataerkil mitlerle ilgili bayağılığı yok eder. Bu çalışmanın amacı, kadınların cinsel rolleri ve cinsiyet kodları üzerine ket vuran, bir nevi kadın düşmanı olan geleneksel mitlerdeki kökleşmiş aldatmacaları ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın bir diğer amacı da, meşhur “Kırmızı Başlıklı Kız” hikayesinin yeniden okumaları olan Carter’ın “Kurt Adam” ve “Kurtların Dostu” adlı kısa hikayelerinde; özerkliği, özgür cinselliği ve özgür iradeyi yansıtan kadınlar için edebi bir uzam oluşturan yıkıcı bir görünümü göstermektir.
Fairy tales have prominent influences on Angela Carter’s sense of interpretation in her narratives, especially in practicing her demythologizing processes. For Carter, what is essential is the new readings of old texts which help her focus on the primary purpose of her demythologizing business. Through demythologization, Carter discards and disregards the traditional, or intended meanings in these old texts and then she prepares the panorama to create her subversive rewritings. Carter’s demythologization is considered to be Carter’s literal force which eradicates patriarchal mythic abjections through her new readings of old texts. The purpose of this study is to reveal the rooted deceptions in the misogynistic myths, hindering the gender codes and the sexual roles of women. Furthermore, it is also within the purpose of this study to display new subversive panorama creating a literal space for women who reflect autonomy, sexuality, free-will and rationality in Carter’s “The Werewolf” and “The Company of Wolves” as the new readings of the well-known tale “The Little Red Riding Hood.”
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |