Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı

Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 261 - 265, 31.12.2019

Abstract

Matematik; sayıların ve biçimlerin özelliklerini, aralarındaki bağlantıları ve soyut kavramları akıl yürütme ile inceleyen bir bilim dalıdır[1]. Tüm bilimlere de temel oluşturan matematiğin soyut bir bilim dalı olması ve öğrencilerin soyut düşünme becerilerinde zorlanması sebebiyle matematik, okullarda sevilmeyen ve olumsuz önyargı oluşturan bir derstir[2]. Olumsuz tutum geliştirilen bu derse karşı tutum değiştirme yöntemleri birçok eğitimcinin üzerine çalıştığı bir konudur. Literatür incelendiğinde matematiğe karşı olan önyargıyı değiştirmek adına geliştirilen birçok alternatif yöntem ve çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu yöntemlerden biri de manga çizgi roman gibi daha somut materyallerin derste kullanılmasıdır. Özellikle yurtdışında yapılan çalışmalarda dersi somutlaştırmak ve öğrencilerin derse olan ilgisini daha fazla çekmek adına manga çizgi romanın ders öğretim planlarında yer aldığı görülmektedir. Bu çalışma; matematik ders öğretiminde manga çizgi roman kullanımının etkilerini araştıran çalışmaların bulgularını içermektedir.

References

  • Referans1 M. Altun, “Matematik öğretiminde gelişmeler,” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19(2), pp. 223-238, 2006. Referans2 A. Umay, “Öteki matematik,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.23, pp. 275-281, 2002.
Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 261 - 265, 31.12.2019

Abstract

References

  • Referans1 M. Altun, “Matematik öğretiminde gelişmeler,” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19(2), pp. 223-238, 2006. Referans2 A. Umay, “Öteki matematik,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.23, pp. 275-281, 2002.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematical Sciences
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşe Arı 0000-0002-0907-2663

Barış Demir 0000-0001-6997-6413

Betül Baydar Işık 0000-0002-0707-6601

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Arı, A., Demir, B., & Baydar Işık, B. (2019). Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 261-265.
AMA Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. December 2019;2(2):261-265.
Chicago Arı, Ayşe, Barış Demir, and Betül Baydar Işık. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (December 2019): 261-65.
EndNote Arı A, Demir B, Baydar Işık B (December 1, 2019) Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 2 261–265.
IEEE A. Arı, B. Demir, and B. Baydar Işık, “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”, Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 261–265, 2019.
ISNAD Arı, Ayşe et al. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2/2 (December 2019), 261-265.
JAMA Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2:261–265.
MLA Arı, Ayşe et al. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 261-5.
Vancouver Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2(2):261-5.

Indexing