Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi

Year 2022, Issue 17, 38 - 60, 30.06.2022

Abstract

Yaşamın en kıymetli dönemi olarak kabul edilen gençlik dönemi pek çok araştırmaya konu olurken, Din eğitimi alanında da incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Gençlik dönemindeki dini arayış, sorgulama, dine ve ahlaki değerlere yaklaşımları araştırılmış, gençlerin bu alandaki soru ve sorunlarına yardımcı olabilme amacıyla çalışmalar yapılmıştır. Bu alanda çalışma yapan kurumlardan biri de Diyanet İşleri Başkanlığıdır. Gençlik çalışmalarıyla ilgili bir yönerge çıkaran Başkanlık, ayrıca “Gençliğe Değer ” adında bir proje başlatmıştır. Bu proje kapsamında her din görevlisinin en az 10 gence ulaşmasını isteyerek, bu gençlerin milli ve manevi değerler çerçevesinde soru ve sorunlarının çözümüne destek olmaları amaçlanmıştır. Ayrıca bu alanın kontrol ve düzeninin sağlanması, çalışmaların planlı programlı yapılması için il ve ilçelerde gençlik koordinatörleri seçilmiştir. Bu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığınca düzenlenen “Gençliğe Değer” projesi, gençlere yönelik din eğitimi kapsamında değerlendirilmiş, bu projeyle gençlere ne düzeyde ulaşılabildiği, dini şüphe ve sorunlarına çözümler getirilip getirilemediği, projedeki eksik yönlerin neler olduğu hususunda Türkiye’de bulunan 12 il ve 9 ilçe gençlik koordinatörleriyle yazılı ve sözlü görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen veriler betimsel ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Din eğitimi kapsamında değerlendirilen “Gençliğe Değer” Projesinin pandemi koşullarına takılmasına rağmen olabildiğince uygulanabildiği ancak, gençlerle düzenlenen programların daha çok onların yaş seviyeleri, yaşadıkları bölgenin sosyokültürel durumuna göre planlı ve programlı bir şekilde olması gerektiği, gençlerle iletişim kuracak personelin mesleki ve teknolojiyi kullanabilme alanlarında donanımlı olmasıyla birlikte özellikle gençlerle iletişim hususunda da eğitimli olmasının önemi, projenin verimli uygulanabilmesi için maddi desteğin artırılması, yapılan çalışmaların en azından ayda bir yapılacak olan toplantı ve istişarelerle denetlenmesinin gerekliliği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

References

  • Altaş, Nurullah. “Gençlik ve Din Eğitimi”. Diyanet Aylık Dergisi, 69 (1996).
  • Altıntaş, Ramazan. Gençler İnançtan Soruyor. TDV yay., 2020.
  • Apaydın, H , Özdemir, Ş , Gün, A . "Din Görevlilerinde Meslekî Tükenmişlik: Amasya Örneği". Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (2018 ).
  • Apaydın, H., Eker, R. Din Görevlilerinde Mesleki Tükenmişlik: Kahramanmaraş Örneği, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 2015.
  • Ayhan, Halis. Din Eğitimi ve Öğretimi, İstanbul: İFAV yay. (1997).

Year 2022, Issue 17, 38 - 60, 30.06.2022

Abstract

References

  • Altaş, Nurullah. “Gençlik ve Din Eğitimi”. Diyanet Aylık Dergisi, 69 (1996).
  • Altıntaş, Ramazan. Gençler İnançtan Soruyor. TDV yay., 2020.
  • Apaydın, H , Özdemir, Ş , Gün, A . "Din Görevlilerinde Meslekî Tükenmişlik: Amasya Örneği". Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (2018 ).
  • Apaydın, H., Eker, R. Din Görevlilerinde Mesleki Tükenmişlik: Kahramanmaraş Örneği, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 2015.
  • Ayhan, Halis. Din Eğitimi ve Öğretimi, İstanbul: İFAV yay. (1997).

Details

Primary Language Turkish
Subjects Theology
Journal Section Article
Authors

Kübra Kamer EKİCİ> (Primary Author)
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
0000-0001-6988-6629
Türkiye

Supporting Institution Diyanet İşleri Başkanlığı
Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022, Volume , Issue 17

Cite

Bibtex @research article { buiifd1115618, journal = {Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi}, issn = {2148-3507}, eissn = {2619-9343}, address = {Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi}, publisher = {Bartin University}, year = {2022}, number = {17}, pages = {38 - 60}, title = {Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Ekici, Kübra Kamer} }
APA Ekici, K. K. (2022). Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi . Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi , (17) , 38-60 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/buiifd/issue/70927/1115618
MLA Ekici, K. K. "Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi" . Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi (2022 ): 38-60 <https://dergipark.org.tr/en/pub/buiifd/issue/70927/1115618>
Chicago Ekici, K. K. "Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi". Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi (2022 ): 38-60
RIS TY - JOUR T1 - Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi AU - Kübra KamerEkici Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 60 VL - IS - 17 SN - 2148-3507-2619-9343 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Journal of The Faculty of Islamic Sciences of Bartın University Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi %A Kübra Kamer Ekici %T Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi %D 2022 %J Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi %P 2148-3507-2619-9343 %V %N 17 %R %U
ISNAD Ekici, Kübra Kamer . "Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi". Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi / 17 (June 2022): 38-60 .
AMA Ekici K. K. Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi. BUIIFD. 2022; (17): 38-60.
Vancouver Ekici K. K. Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi. 2022; (17): 38-60.
IEEE K. K. Ekici , "Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi", Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, no. 17, pp. 38-60, Jun. 2022

.