Çevrim içi araçlar, gelişim araştırmalarında veri toplama amacıyla son yıllarda giderek daha yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Uzaktan yürütülen gelişimsel çalışmalar oldukça önemli avantajlar sağlamaktadır. Bununla birlikte, laboratuvarda yürütülen çalışmaların çevrim içi koşullara uyarlanması zorlu bir süreç içermekte ve araştırmacıların etik, organizasyon, metodoloji ve teknik unsurlar gibi pek çok konuyu değerlendirmesini gerektirmektedir. Bu makalenin amacı, temelde çocuklarla ve bebeklerle yapılan ve araştırmacı eşliğinde canlı yürütülen araştırmalara odaklanarak çevrim içi gelişim çalışmaların yürütülmesindeki pratik ve teknik konulara dair çeşitli öneriler paylaşmak ve bu sayede araştırmacıların adaptasyon sürecini kolaylaştırmaktır. Etik, katılımcılara ulaşma, randevu oluşturma, deneysel materyallerin ve kurulumun hazırlanması ve canlı görüşmelerin yürütülmesi gibi çevrim içi gelişim araştırmalarının farklı aşamaları ele alınmıştır. Bu farklı aşamalara dair zorluklar, önerilen çözümlerle birlikte tartışılmıştır.
Çevrim içi gelişim çalışmaları uzaktan araştırma canlı görüşme izleme süresi çocukluk bebeklik
The use of online tools for data collection has become increasingly prevalent in developmental research in recent years. While remote developmental studies offer significant advantages, adapting lab-based studies to remote conditions is a challenging process and requires researchers to consider various ethical, organizational, methodological and technical issues. The aim of this article is to facilitate this process by offering suggestions about some of these issues that arise when conducting online developmental research, focusing mainly on studies involving moderated sessions with infants and children. Different aspects of conducting remote developmental studies including ethics, participant recruitment, appointment scheduling, preparation of the materials and the set-up and execution of the live sessions are covered. Potential challenges associated with different stages are discussed with suggested solutions.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.