Günümüzde yabancı dil eğitimi programlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı yabancı dil
eğitiminin kalitesini artırması açısından büyük önem kazanmıştır. Bu çalışma, bilgi ve iletişim teknolojilerinin
Türkiye’deki bir üniversitede okutulan yabancı dil sınıfında kullanımı ile ilgili bir uygulamayı içermektedir.
Bu bağlamda, öğrencinin derse katılımında elektronik forumlardaki ve sınıf içindeki tartışmalardan
hangisinin daha etkin olduğu incelenmekte ve aşağıdaki araştırma sorularına cevap aranmaktadır: (1) Bilgi
ve iletişim teknolojileri öğrencilerin derse katılımını nasıl etkilemektedir? (2) Öğrenciler sanal ve gerçek
ortamlardaki derse ne ölçüde katılmaktadır? Çalışmada, veriler anket, sınıf içi ses kayıtları ve elektronik
forumlardaki günlük kayıtları üzerinden toplanmıştır. Veriler sıklık analizi, konuşma sıralarının uzunluğu ve
doğasının saptanması şeklinde incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin elektronik forumlara daha az
sayıda ama daha uzun sürelerle katıldıklarını göstermiştir. Ayrıca sınıf içinde derse daha az katılan
öğrencilerin elektronik forumlara hem daha sık hem de daha uzun süre katıldığı saptanmıştır.
Elektronik forumlar sınıf içi tartışmalar öğrenci katılımı konuşma/katılım sırası konuşma katılım birimi konuşma katılım uzunluğu
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 22 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.