Bilgi çağında eğitimin uzun erimli amacı bireyi bilgeleştirmektir. Ne var ki, veri-bilinti-bilgi-erdem süreci zaman ve çaba gerektirir. Öte yandan erdem de içerikten soyutlanabilecek bir nitelik değildir. Hızla genişleyerek yayılmakta olan bilgi alanlarının kesişim bölgeleri büyümek; içerikleri karmaşıklaşmaktadır. Bilgi-alanlarının oluşup gelişmesinde görülen bu durum eğitimcileri iki yönden ilgilendirmektedir. Eğitim bilimleri çok boyutlu olduğu için alanlararası yöntem ve yaklaşımlara açıktır. Eğitimcilerin görevlerinden biri de gerekli yetilere en uygun konu kapsamını saptamaktır. Bu makalenin ilk diliminde tek-alanlı ve alanlararası (çok-alanlı, türdeş-alanlı ve alanlarüstü) yaklaşımların örnekleri ve gerekçeleri özetlenecek, söz konusu yaklaşımları ayırdedici ölçütlere göre yaklaşımlar arasındaki ayrımlar ve örtüşmeler tartışılacaktır. İkinci aşamada alan bağlamlı yaklaşımlara dayalı tekil, çekirdek ve sarmal program geliştirme süreçlerinin karşılaştırmalı ve eleştirel çözümlemeleri yapılacak ve olası örneklerle somutlaştırılmaya çalışılacaktır. Bu çözümlemelere sistem kavramı çerçevesinde odaklanacaktır.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 20 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.