Araştırmanın amacı, “Program değerlendirme tezlerinin Rasch ölçme modeli ile meta değerlendirmesi” nin gerçekleştirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda; Meta değerlendirme sürecinin analizi, jürilerin puanlama davranışlarına yönelik analizler, meta değerlendirme sürecine yönelik madde güçlüklerinin analizi ve jürilerin tarafsızlık analizi yapılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2020-2021 bahar akademik yılında Yükseköğretim Kurulu tez taramasında program değerlendirme anahtar kelimesiyle bulunan 16 tezi değerlendiren Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalında yüksek lisans ve doktora yapan toplam 5 öğrencidir. Araştırmada 5 jüri, 16 tez ve 12 kriter kullanılmıştır. Jüriler program değerlendirme alanındaki 16 tezin puanlamasını 12 kriter ile, “Hiç”, “Az”, “Kısmen”, “Çok” ve “Çok fazla” derecelendirmelerini kullanarak gerçekleştirmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre, en nitelikli tezin tez12, en düşük nitelikli tezin tez13, en hoşgörülü jürinin J4, en sert jürinin de J3 olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmanın, değerlendirmede kullanılan program değerlendirme modeli ile uyumlu olması en zor sağlanan kriter olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu sebeple, program değerlendirme ile ilgili yapılacak olan çalışmalarda program değerlendirme uzmanı bulunması ve program değerlendirme uzmanından görüş alınılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017