Research Article
BibTex RIS Cite

KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA

Year 2018, , 111 - 136, 28.06.2018
https://doi.org/10.20854/bujse.402147

Abstract











Marka algısı müşterinin markaya dair yargılarını
kapsar ve üç alt faktör ile ölçülür. ‘İlişki değeri’ müşterinin markaya
bağlanmasına neden olan ölçütleri belirler. ‘Marka değeri’ markanın bilinirliği
ve kurumsal etik ile biçimlenir. ‘Algılanan objektif değer’ müşterinin üründen
aldığı toplam faydaya değer biçmesidir ve kalite ile ilişkilidir. Böylece
kalitenin arttırılması müşteri algısının yükseltilmesine hizmet edecektir.
Kalite Fonksiyonu Göçerimi, müşteri beklentilerini teknik özellikler ile
ilişkilendirerek, kalitenin beklentiler doğrultusunda iyileştirilmesini
sağlayan bir araçtır. KFG uygulamasıyla yapılacak kalite iyileştirmeleri
neticesinde marka algısının arttırılması da başarılacaktır. Bu çalışmada
taşınabilir şarj cihazları marka algısının arttırılması için KFG uygulaması
yapılmıştır. Geliştirilen anket satış elemanları ve tüketicilerden oluşan iki
farklı örneklem grubu tarafından cevaplanmıştır. Anket sonuçlarıyla müşteri
algısı değerlendirilmiş, KFG matrisi yapılandırılarak analiz edilmiştir. Mevcut
müşteri algısının üç alt faktör bazında açılımı ve iyileştirme önerileri
firmaya sunulmuştur.
    

References

  • Akao, Y., (1988). “Quality Function Deployment QFD, Integrating Customer Requirements into Product Design”, Productivity Press, Portland, Oregon.
  • Akao, Y., (1990). “Quality Function Deployment”, Productivity Press, Cambridge, MA.
  • Franceschini F. (2001), “Advance Quality Function Deployment”, A CRC Press Company, Turin, Italy.
  • Gergin, Z., Karabağ, B., Karalı, A. (2013). “Kalite İyileştirmesine Yönelik Bütünleşik Kalite Fonksiyon Yayılımı ve Modelleme Uygulaması”, 13. Üretim Araştırmaları Sempozyumu (ÜAS 2013), 25 – 27 Eylül 2013, Sakarya.
  • Hellier, P.K., Geursen, G.M., Carr, R.A., Rickard, J.A.,(2003). “Customer Repurchase Intention: A General Structural Equation Model”, European Journal of Marketing, 37(11/12),1762–1800.
  • Khera, I. P., & Benson, J. D. (1970). “Are students really poor substitutes for business men in behavioral research?”, Journal of Marketing Research, Vol. 7. No. 4, pp. 529–532.
  • Kotler, P. (1997). “Marketing Management”, New Jersey: Prentice Hall Retrieved from http://www.perspectiva.md/ro/files/biblioteca/KotlerMarketing%20Management%20Millenium%20Edition.pdf (Available from Perspectiva University database)
  • Larkin Y. (2013). “Brand Perception, Cash Flow Stability and Financial Policy”, From Journal of Financial Economics, 232-253.
  • Martin, M. V., Ishii, K. (2002). “Design for Variety: Developing Standardized and Modularized Product Platform Architectures”, Research in Engineering Design, 13(4), 213-235.
  • Lemon, K. N., Rust R. T. and Zeithaml, V. A., (2001). "What drives customer equity?". From Marketing Management, Vol. 10. No. 1, pp. 20-25.
Year 2018, , 111 - 136, 28.06.2018
https://doi.org/10.20854/bujse.402147

Abstract

References

  • Akao, Y., (1988). “Quality Function Deployment QFD, Integrating Customer Requirements into Product Design”, Productivity Press, Portland, Oregon.
  • Akao, Y., (1990). “Quality Function Deployment”, Productivity Press, Cambridge, MA.
  • Franceschini F. (2001), “Advance Quality Function Deployment”, A CRC Press Company, Turin, Italy.
  • Gergin, Z., Karabağ, B., Karalı, A. (2013). “Kalite İyileştirmesine Yönelik Bütünleşik Kalite Fonksiyon Yayılımı ve Modelleme Uygulaması”, 13. Üretim Araştırmaları Sempozyumu (ÜAS 2013), 25 – 27 Eylül 2013, Sakarya.
  • Hellier, P.K., Geursen, G.M., Carr, R.A., Rickard, J.A.,(2003). “Customer Repurchase Intention: A General Structural Equation Model”, European Journal of Marketing, 37(11/12),1762–1800.
  • Khera, I. P., & Benson, J. D. (1970). “Are students really poor substitutes for business men in behavioral research?”, Journal of Marketing Research, Vol. 7. No. 4, pp. 529–532.
  • Kotler, P. (1997). “Marketing Management”, New Jersey: Prentice Hall Retrieved from http://www.perspectiva.md/ro/files/biblioteca/KotlerMarketing%20Management%20Millenium%20Edition.pdf (Available from Perspectiva University database)
  • Larkin Y. (2013). “Brand Perception, Cash Flow Stability and Financial Policy”, From Journal of Financial Economics, 232-253.
  • Martin, M. V., Ishii, K. (2002). “Design for Variety: Developing Standardized and Modularized Product Platform Architectures”, Research in Engineering Design, 13(4), 213-235.
  • Lemon, K. N., Rust R. T. and Zeithaml, V. A., (2001). "What drives customer equity?". From Marketing Management, Vol. 10. No. 1, pp. 20-25.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Gergin 0000-0003-4512-0519

Mert Akbaş This is me

Muhammed Furkan Yurt This is me

Alptuğ Ömer Aktüre This is me

Publication Date June 28, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Gergin, Z., Akbaş, M., Yurt, M. F., Aktüre, A. Ö. (2018). KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 11(1), 111-136. https://doi.org/10.20854/bujse.402147
AMA Gergin Z, Akbaş M, Yurt MF, Aktüre AÖ. KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA. BUJSE. June 2018;11(1):111-136. doi:10.20854/bujse.402147
Chicago Gergin, Zeynep, Mert Akbaş, Muhammed Furkan Yurt, and Alptuğ Ömer Aktüre. “KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 11, no. 1 (June 2018): 111-36. https://doi.org/10.20854/bujse.402147.
EndNote Gergin Z, Akbaş M, Yurt MF, Aktüre AÖ (June 1, 2018) KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 11 1 111–136.
IEEE Z. Gergin, M. Akbaş, M. F. Yurt, and A. Ö. Aktüre, “KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA”, BUJSE, vol. 11, no. 1, pp. 111–136, 2018, doi: 10.20854/bujse.402147.
ISNAD Gergin, Zeynep et al. “KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA”. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 11/1 (June 2018), 111-136. https://doi.org/10.20854/bujse.402147.
JAMA Gergin Z, Akbaş M, Yurt MF, Aktüre AÖ. KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA. BUJSE. 2018;11:111–136.
MLA Gergin, Zeynep et al. “KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 11, no. 1, 2018, pp. 111-36, doi:10.20854/bujse.402147.
Vancouver Gergin Z, Akbaş M, Yurt MF, Aktüre AÖ. KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ YÖNTEMİYLE MÜŞTERİNİN MARKA ALGISININ ARTTIRILMASI : TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARI ÜRETEN BİR FİRMADA UYGULAMA. BUJSE. 2018;11(1):111-36.