Research Article
BibTex RIS Cite

Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği

Year 2019, Volume: 12 Issue: 2, 31 - 36, 26.12.2019
https://doi.org/10.20854/bujse.648987

Abstract

Otomobiller hiç kuşkusuz günümüzün en
önemli araçları arasındadır. Birbirinden farklı teknolojiye sahip pek çok
çeşidiyle hayatımızda yer almaktadırlar. Özellikle son dönemlerde sıkça gündeme
gelen fosil yakıtların rezervlerinin ilerleyen yıllarda tükenmekle karşı
karşıya olması ve bunun dışında fosil yakıtlar nedeniyle doğaya verilen zararın
en aza düşürülmesi için alternatif yakıtlar ve bunların uygulanabileceği
teknolojiye sahip otomobillerin üretimi konusunda çalışmalar yapılmaktadır.
Bunlar arasında günümüzde oldukça yaygınlaşan elektrikli ve hibrid araçlar
dikkat çekmektedir.



Bu çalışmada Türkiye’nin ilk motorlu
aracı olarak 1955 yılında İstanbul Tuzla’da özel sektör yatırımı olarak kurulan
ve 1970’de Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na devredilen Jeep Willys aracı ele
alınmıştır. Bu araç kullanıldığı dönemlerde büyük ilgi görmüş ve yolu olmayan
köylerde ulaştırmada, traktör olarak tarımda ve çekici olarak yollarda gerçek çok
amaçlı kullanım imkânı sunmuştur. 2006’da imalatına son verilen bu araçtan
trafikte dolaşan binlerce adedinin bulunduğu bilinmektedir. Bu aracın hibrid
elektrikli bir modelinin tasarımının sonuçları bu çalışmada işlenmiştir. 

References

  • 1. Abdullah Demir, Metin Gümü, Cenk Sayın, Yalçın Boztoprak (2012), Mustafa Yılmaz, “Geçmişten Günümüze Otomobil Teknolojileri”, Mimar ve Mühendis Dergisi, syf. 60-63.
  • 2. Bülent SEZEN, Ali Ulvi İŞLER, Elektrikli Araçların Mevcut Durumu (2017), Tercih Edilme Ve Edilmeme Sebepleri, Turkish Journal of Marketing, C.:2 S.:2, syf. 82-103
  • 3. Boyalı A., Güvenç L., (2010), Hibrid Elektrikli Araçların Modellenmesi ve Kural Tabanlı Kontrolü, İTÜ Dergisi, 9(2), 83-94
  • 4. C.C. Chan (2002.), Proceeding of IEEE, Vol. 90, No. 2, February,
  • 5. Çimen M. A. (2010). Elektrikli Ve Seri Hibrit Elektrikli Araçlarda Simülatör Kullanarak Kalıcı Mıknatıslı Senkron Tahrik Motoru Kontrolü. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul
  • 6. Karakol, M. T. (2015). Taşıt Tahrik Sistemlerine İlişkin Buluşların Patent Perspektifinden Değerlendirilmesi. Uzmanlık Tezi, Türk Patent Enstitüsü Patent Dairesi Başkanlığı
  • 7. MIT ElectricVehicle Team, (2008). Electric Power trains Erişim adresi: http://web.mit.edu/evt/summary_powertrains.pdf (Erişim Tarihi:07.06.2018)
  • 8. Uçarol H. (2010), Hibrid Ve Elektrikli Araçlar, Bilim ve Teknik Dergisi,506, 50-51.
  • 9. Ustabaş A. (2014). Mikro ve Makro Etkileri Yönünden Elektrikli Otomobiller (Türkiye Ekonomisi Örneği). Marmara Üniversitesi İ.B.B Dergisi, XXXVI(I), syf. 269-291.
  • 10. Simav, O (1993), Taşıtlarda fren enerjisinin geri kazanılması, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.
  • 11. Honda, Erişim adresi: http://shop.honda.com/clarity-plug-in-hybrid.aspx, , Erişim tarihi: 08 06. 2018.
Year 2019, Volume: 12 Issue: 2, 31 - 36, 26.12.2019
https://doi.org/10.20854/bujse.648987

Abstract

References

  • 1. Abdullah Demir, Metin Gümü, Cenk Sayın, Yalçın Boztoprak (2012), Mustafa Yılmaz, “Geçmişten Günümüze Otomobil Teknolojileri”, Mimar ve Mühendis Dergisi, syf. 60-63.
  • 2. Bülent SEZEN, Ali Ulvi İŞLER, Elektrikli Araçların Mevcut Durumu (2017), Tercih Edilme Ve Edilmeme Sebepleri, Turkish Journal of Marketing, C.:2 S.:2, syf. 82-103
  • 3. Boyalı A., Güvenç L., (2010), Hibrid Elektrikli Araçların Modellenmesi ve Kural Tabanlı Kontrolü, İTÜ Dergisi, 9(2), 83-94
  • 4. C.C. Chan (2002.), Proceeding of IEEE, Vol. 90, No. 2, February,
  • 5. Çimen M. A. (2010). Elektrikli Ve Seri Hibrit Elektrikli Araçlarda Simülatör Kullanarak Kalıcı Mıknatıslı Senkron Tahrik Motoru Kontrolü. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul
  • 6. Karakol, M. T. (2015). Taşıt Tahrik Sistemlerine İlişkin Buluşların Patent Perspektifinden Değerlendirilmesi. Uzmanlık Tezi, Türk Patent Enstitüsü Patent Dairesi Başkanlığı
  • 7. MIT ElectricVehicle Team, (2008). Electric Power trains Erişim adresi: http://web.mit.edu/evt/summary_powertrains.pdf (Erişim Tarihi:07.06.2018)
  • 8. Uçarol H. (2010), Hibrid Ve Elektrikli Araçlar, Bilim ve Teknik Dergisi,506, 50-51.
  • 9. Ustabaş A. (2014). Mikro ve Makro Etkileri Yönünden Elektrikli Otomobiller (Türkiye Ekonomisi Örneği). Marmara Üniversitesi İ.B.B Dergisi, XXXVI(I), syf. 269-291.
  • 10. Simav, O (1993), Taşıtlarda fren enerjisinin geri kazanılması, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.
  • 11. Honda, Erişim adresi: http://shop.honda.com/clarity-plug-in-hybrid.aspx, , Erişim tarihi: 08 06. 2018.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Osman Simav

Buket Büyükkarcı This is me

Ergin Kosa

Publication Date December 26, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Simav, O., Büyükkarcı, B., & Kosa, E. (2019). Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 12(2), 31-36. https://doi.org/10.20854/bujse.648987
AMA Simav O, Büyükkarcı B, Kosa E. Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği. BUJSE. December 2019;12(2):31-36. doi:10.20854/bujse.648987
Chicago Simav, Osman, Buket Büyükkarcı, and Ergin Kosa. “Hibrid Motorlu ‘Tuzla Jeep Willys Markalı’ Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 12, no. 2 (December 2019): 31-36. https://doi.org/10.20854/bujse.648987.
EndNote Simav O, Büyükkarcı B, Kosa E (December 1, 2019) Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 12 2 31–36.
IEEE O. Simav, B. Büyükkarcı, and E. Kosa, “Hibrid Motorlu ‘Tuzla Jeep Willys Markalı’ Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği”, BUJSE, vol. 12, no. 2, pp. 31–36, 2019, doi: 10.20854/bujse.648987.
ISNAD Simav, Osman et al. “Hibrid Motorlu ‘Tuzla Jeep Willys Markalı’ Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği”. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 12/2 (December 2019), 31-36. https://doi.org/10.20854/bujse.648987.
JAMA Simav O, Büyükkarcı B, Kosa E. Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği. BUJSE. 2019;12:31–36.
MLA Simav, Osman et al. “Hibrid Motorlu ‘Tuzla Jeep Willys Markalı’ Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 12, no. 2, 2019, pp. 31-36, doi:10.20854/bujse.648987.
Vancouver Simav O, Büyükkarcı B, Kosa E. Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği. BUJSE. 2019;12(2):31-6.