Bu çalışmanın temel amacı, Edirne İlini ziyaret eden yerli turistlerin Edirne'yi hangi marka kişiliği
özellikleri ile algıladıklarını ve marka kişiliği boyutları ile turistlerin marka sadakatlari arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma verilerinin analizi aşamasında, "Yüzde ve Frekans Dağılımı",
"Açıklayıcı Faktör Analizi" ve "Korelasyon Analizi" kullanılmıştır. Aynı zamanda, sosyo-demografik
özellikler ile marka kişiliği ve sadakati boyutları arasındaki ilişkileri belirlemek için Mann-Whitney U
ve Kruskal-Wallis Testleri'nden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, marka kişiliğinin "samimiyet",
"heyecan", "sofistike" ve "yetkinlik" boyutları ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, "samimiyet" ve "sofistike" boyutlarının marka sadakati ile ilişkisi diğer
değişkenlerden daha güçlüdür.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Journal Section | Review Article |
| Authors | |
| Publication Date | July 30, 2015 |
| Published in Issue | Year 2015 Volume: 8 Issue: 2 |